Bliss og Peace i deres nye hjem

Det er vel næsten 10 år siden, at Lis spurgte mig, om jeg ville sørge for hendes hunde, hvis der skulle ske noget med hende. Det lovede jeg og for 14 dage siden, da jeg fik meldingen om Lis’ død,  blev det pludseligt aktuelt, så i morges kl. 5 startede jeg hjemme fra.

Bliss og Peace i havnen på vej til Orust

Første stop – Erik og Ingelise, der havde lovet at passe Biscuit, Hero og Whisper. Her samlede jeg også Bliss og Peace om, som Bent bragte fra deres midlertidige hjem.

Kl. 5.45 – Bliss, Peace, Beat og jeg ankom til Ringsted, hvor vi mødtes hos Johanna. Vi hoppede over i hendes bil og afsted mod Øresundsbroen.

Færgen til Orust

Turen op gennem Sverige til Göteborg gik problem frit. Første lille krise kom på vej til Orust, hvor Johanna skulle afleverer en yndig lille blue merle tæve, der havde været på date med Chip. Vi troede, at vi var på vej mod broen til Orust… Det viste sig, at vi var på vej mod færgen. Hmmm ok så! Heldigvis var færgen nærmest lige ved at lægge til, da vi kørte ind på havnen, så der var ingen ventetid.

Et yndigt sheltie par

20 minutter senere var den yndige blå tæve genforenet med sin familie! Vi benyttede muligheden for at lufte hunde og strække ben.

Beat var glad for at se sine veninder 🙂

Det var skønt at se Beat sammen med Bliss og Peace. Beat er blevet passet hos Lis og det var tydeligt, at han er rigtig glad for dem, for han fjantede og pjattede og lagde op til leg. De to sheltier var helt med på den, så hundene fik en rigtig god pause.

Peace

Yderligere 150 km og så var vi fremme… men de sidste150 km føltes ret lange, fordi det var begyndt at sne. Og snevejret tog til!

Smukt, men man skulle ikke køre ret hurtigt på de her veje....

Da vi ankom til vores destination, turde Johanna ikke køre op ad den lille grusvej op til huset, fordi der var glat og der lå et godt lag sne allerede. Det var også monster glat – så glat, at jeg satte mig på halen på vej ned mod huset.

Fantastisk have - der voksede fisk på buskene!

Johanna og jeg lod hundene sidde i bilen og gik op for at hilse på Bliss og Peaces nye familie. Vi blev mødt af Gunilla og hendes veninde samt Elton, en bedårende Vestgöta Spids.

Elton - super super sød hund med et utroligt temperament.

Vi blev inviteret ind til en fantastisk frokost og mens vi spiste, fortalte vi mere om Bliss og Peace og Gunilla fortalte om hendes liv og den Border Collie, som hun mistede i december.

Efter maden hentede vi Bliss og Peace og introducerede dem for den spændte familie. Alt gik fantastisk! Åbenbart gemmer Elton tørrede fisk rundt omkring i haven, så Bliss og Peace troede, at de var kommet i paradis! De var kommet til en have, hvor der voksede fisk på buskene!

Peace og Bliss

Johanna og Peace

Bliss opførte sig fra starten som om, at hun havde været der hele sit liv. Hun gik ind, tog en slurk vand og lagde sig midt på gulvet. Peace skulle lige se det hele lidt an, men hun var tydeligt tryg ved at Bliss var der og det varede ikke længe, før de begge havde mere travlt med at tigge godbidder og kage-stykker, end med at holde sig til Johanna og jeg.

Bliss, Peace og Elton

Da vi efter to timer tog afsked, havde idylen indfundet sig i hjemmet.

Det var vemodigt at sige farvel – og det var ikke uden tårer. Jeg har kendt både Bliss og Peace fra de var små. Jeg hjalp Lis med at finde Bliss (vælge opdrætter) og var med i Tyskland, da Lis hentede hende. Og jeg sad med Peace i hånden få minutter efter, at hun var blevet født. Men hvor vemodigt det end var, så var det også med dyb glæde, fordi det bare føltes helt rigtigt. Bliss og Peace kunne ikke få et bedre hjem. Jeg er dybt og inderligt taknemlig og glad for, at jeg har kunnet holde mit løfte til Lis.

Trygt sovende på Gunillas køkkengulv, så var Johanna og jeg klar til at tage afsked og køre hjem.

Johanna og jeg startede en hjemtur gennem snestorm og dårligt føre. Hold da op, hvor var det trættende. Der var godt nok langt hjem. De 500 km føltes ca. dobbelt så lange, som de 500 km. op!!!!!!!!!!!

Ankomst hjemme – kl. 22! 15 timer på farten er ret længe… Hold da op, hvor er jeg træt! Sengetid!

Kæmpe kæmpe tak til Johanna, der sparede mig for at skulle køre alene til Sverige, til Bent der kørte til Sorø kl 5 om morgenen og til Erik og Ingelise, der gav mine drenge en rigtig god dag!

Nu krydser vi fingre for, at den næste måneds prøvetid går godt, så vi ikke skal til ud på sådan en tur en gang til!

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

4 svar til Bliss og Peace i deres nye hjem

  1. Berit Bide siger:

    Hvor er det dejlilgt at læse, at det lykkedes at finde et hjem til de to piger. Det lød ellers ikke til den nemmeste opgave ud fra den beskrlvelse jeg læste – jeg kender dem jo ikke.
    Jeg kan godt forstå, at du er glad for at du kunne indfri dit løfte, og også at det har været vemodigt
    Hvor er du, Johanna, Bent og Marianne vel nok nogle fantastiske hundevenner!

  2. Rolf siger:

    Dear Emmy,
    what a lovely place you all have found ford Peace and Bliss. I am sure Lis would be happy to know her dogs have such a beautiful and loving home. It is also a big relief for me, and I can’t thank you and Johanna enough. Also please give Marianne and Bent a big bear hug from me. This is the second time they have taken loving care of a Lionheart in transit.
    Thank you all so much my Danish friends!
    Rolf

  3. Pingback: Træningslørdag « Dog Dancing Dagbog

  4. Pingback: Lille Hvide Bliss « Hazyland

Skriv et svar

