Min helt specielle ven

Da jeg i sin tid forlod mit job som pædagog i Bo- og Servicecenter Ringsted for at arbejde som uddannelseskonsulent hos Dansk Kennel Klub, bibeholdte jeg kontakten med den 50 årige udviklingshæmmede mand, som jeg havde været kontaktperson for og opbygget en helt special relation til gennem næsten 10 år.

Han kom fra Grønland til Danmark, da han var 2 år gammel, så hele hans familie bor i Grønland. Han fik derfor aldrig besøg og der kom aldrig nogen for at være sammen med ham til pårørende-arrangementer mv. Det gør der nu! Jeg deltager i jule- og påskehygge mv. sammen med ham og med jævne mellemrum kigger jeg forbi bofællesskabet, bare for at sige hej til ham og få en kop kaffe.

Sådan en dag var det i dag. Efter arbejde gik jeg en tur med hundene og derefter kørte jeg til Ringsted, hvor min helt specielle ven ventede mig. Personalet havde lavet kaffe til os og da vi havde drukket den, gik vi en tur ned til Ringsted Å, hvor vi nød solen, hyggede og grinede meget.  Da vi kom hjem stod den på hygge i hans lejlighed. Han havde en masse legeting, som han skulle vise mig og jeg havde også et par små gaver med til ham, som han skulle have kigget på.

Det var bare en super hyggelig eftermiddag – en dejlig start på weekenden!

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

