OMG!

Ok, jeg indrømmer det… Jeg er en af dem, der jævnligt ser DR2… Og lige nu sidder jeg og ser ‘Den Bitre Ende’ om Reality TV.

Jeg afskyr de fleste af TVs reality programmer og kan slet ikke have, at vi lever i et samfund, hvor folk kan leve af at udstille hvor uintelligente de er! Hvordan i alverden kan man blive kendt bare for gerne at ville være kendt? Jeg boykotter sædvanligvis de programmer.

Mmmm – jeg formoder, at jeg bare er blevet lidt for gammel til den slags TV, men det kan da ikke kun være mig, der næsten kan mærke min hjerne visne, når jeg ser det??? 🙂

Men alligevel… Da ‘Den Bitre Ende’ interviewede en række unge 20 – 30 årige og stillede dem først et ‘almen viden’ spørgsmål og derefter et ‘reality tv’ spørgsmål, så kunne ingen af dem sige hvem dette billeder forstiller:

– men tilgengæld kunne de alle genkende en eller anden reality personlighed (som jeg ikke anede hvem var)…

De viste ikke, at ‘Med lov skal land bygges…’ stammer fra Jydske Lov, men de kunne godt sige præcis hvor et ‘reality citat’ kom fra og de anede ikke hvem Niels Bohr var eller at han fik en Nobel pris.

Jeg håber, at de bare klippede de intelligent unge mennesker fra, der rent faktisk havde noget almen viden!

Woooohoooo – jeg føler mig som gammel tante lige nu, men helt ærligt… Amalies Verden, Divaer i Junglen, Robinson, Mig og Min Mor, Paradise Hotel… Ahhh, vel?!

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

2 svar til OMG!

  1. Helle siger:

    Ahhh man kunne godt gå hen og føle sig lidt ramt der 😉
    Gad vide om Tordenskjold stadig er på tændstikæskerne????

  2. Ahhh men Helle, du vidste jo godt hvem Tordenskjold var 🙂
    Og ja, jeg har en tændstikæske på mit bord med hans portræt.

Skriv et svar

