Udstillingsdommere

I weekenden afholdt Border Collie Klubben sit årlige klubmesterskab og jeg havde ansvaret for, at tage mig af udstillingsdommeren Jacky Lloyd. Jeg kendte ikke meget til hende i forvejen – andet end jeg viste, at hun opdrætter Border Collie under kennelmærket ‘Brooksbid’ og at hun har opdrættet den berømte SHCH Brooksbid Country Classic, der ligger bag mange danske og engelske Border Collier i dag.

SHCH Brooksbid Country Classic

SHCH Brooksbid Country Classic i fuld spring

At møde hende og tale med hende, var der for en glædelig overraskelse. Jeg kan rigtig godt lide, når udstillings-dommere laver andet med deres hunde end bare at udstille. Det giver dem en anden forståelse for hvordan racen er sat sammen, hvad den skal kunne holde til og hvorfor den ser ud som den gør.

Littlethorn Cooper – 10 mdr. gammel

Jacky Llody træner begge sine hunde til Working Trials, hvilket i høj grad stiller krav til hundens fysik og mentalitet og hendes mand dyrker agility på højt konkurrence plan.

Working Trials
Littlethorn Rolls Royce

Working Trials
Littlethorn Rolls Royce

Jackys mand dyrker agility med sine to Border Collier

En tæve fra Kennel Bekkis

Dette indlæg blev udgivet i Robbie. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

