Lektiehjælp

Eksamenstiden nærmer sig, så i dag har jeg haft en studiedag – en fridag fra arbejdet, hvor jeg kan koncentrere mig om at skrive.

Men… Ledelse i lærings- og kompetencerelationer… Det kan alligevel godt blive lidt tørt i længden… Læringsteori… Og ikke læring… Og læringstyper…

Bridie… du er vel ikke ved at falde i søvn midt i arbejdet?!

Og så er det jo rart, at have lektiehjælpen ved hånden. Bridie har siddet ved siden af mig hele dagen og puffet opmuntrende til min hånd… jeg har nu en mistanke om, at det handlede mere om, at hun gerne ville nusses, end om at hun ville støtte mig i skrive-processen!

Ahhh hygge!
Bridie og Hero i en bunke.

Hero har ligget på mine ben – Mmmm jeg skriver opgave på sofaen med den bærbare på benen. En ergoterapeut ville nok have et eller andet at sige om den arbejdstilling, men det er nu så hyggeligt.

Og Beat har ligget i fodenden – 3 på stribe! Det var kun Biscuit, der ikke kunne finde en plads på sofaen, men så var alle hunde-sengene og stolen jo ledige til ham!

Bridie, Hero og Beat – 3 på stribe!

Og det gode ved den her type lektiehjælp er, at jeg er tvunget til en gang i mellem at tage en lille pause og få noget frisk luft. Hundene har jo brug for en løbetur en gang imellem. Det er sundt og når jeg kommer tilbage til bøgerne, så ser jeg det hele med friske øjne og jeg har fået sat det hele lidt i perspektiv.

Frisk luft og lidt regn… det klarer tankerne!

Dette indlæg blev udgivet i Beat, Biscuit, Bridie, Hero. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

