Jul og nytår

Phew! December måned har været en rigtig travl måned, men faktisk har jeg nydt den og det er dejligt, for i de foregående år, har tiden op til jul virket så hektisk, at jeg ikke rigtigt har kunnet følge med og derfor slet ikke har nået at nyde julestemningen.

Jeg sluttede skoleåret med et 12 tal i min mundtlige eksamen i ‘Ledelse i lærings- og kompetencerelationer’ i min diplomuddannelse. Jubiiii – så kunne jeg holde ferie fra skolen med god samvittighed!

nytaarsgaatur 211

Ellers stod den i starten af december hovedsageligt på arbejde – julehygge for bofællesskabets borgere og deres pårørende og så skulle der afsluttes en masse ting, så jeg kunne holde juleferie med god samvittighed. I weekenderne forsøgte jeg at finde tid til familie og venner.

Bridie og min mor nyder, når jeg kommer på besøg i Næstved, så de har lidt tid sammen. Min mor er ikke rask nok til at have Bridie hjemme, så hun bor her hos mig.

Bridie og min mor nyder, når jeg kommer på besøg i Næstved, så de har lidt tid sammen. Min mor er ikke rask nok til at have Bridie hjemme, så hun bor her hos mig.

Mine forældre og hundene

Mine forældre og hundene

Midt i december stod den på Nordisk Mesterskab – læs mere om det her!

Da vi kom hjem fra Stockholm nærmede julen sig for alvor! Jeg måtte absolut nå til Hillerød og udveksle julegaver med mine nevøer. Jeg havde også en masse gaver til dem fra efterårets ture til Norge og Sverige :-).

Der var mange gaver til mine nevøer...

Der var mange gaver til mine nevøer…

En helikopter fra Sverige

En helikopter fra Sverige

Marcus og jeg hyggede med en god bog.

Marcus og jeg hyggede med en god bog.

Og Andreas var med ude med hundene.

Og Andreas var med ude med hundene.

Jeg har verdens skønneste nevøer og jeg elsker at besøge dem. Ihhhh hvor ville jeg ønske, at der var flere timer i døgnet eller flere dage i ugen!

Juleaften besøgte drengene og jeg mine forældre og det var rigtig hyggeligt. Selv om min mor ikke var helt på toppen, så havde hun det trods alt bedre end sidste år, hvor hun blev kørt på hospitalet med ambulance og hvor vi sad på syghuset hele aftenen!

juleaften 085

Mellem jul og nytår har den stået på arbejde og så har jeg også nået at besøge min helt specielle ven i Ringsted. Da jeg sagde min stilling som pædagog op på Bo- og Støttecenter Ringsted, fortsatte jeg som besøgsven for den udviklingshæmmede mand, som jeg havde været kontaktperson for gennem mange år og som jeg holder meget af. Jeg besøger ham nogle gange om året og så vidt muligt deltager jeg i alle pårørende arrangementer, men julehyggen i år faldt samme weekend som Nordisk Mesterskab, så jeg nåede ikke derop før 2. juledag. Det var skønt at se ham og vi havde en rigtig hyggelig eftermiddag sammen.

2jul 017

Første juledag var Helle og jeg inde og se Hobitten sammen. Super fede 3D effekter og når den var god, så var den rigtig god, men den var noget langtrukken. Ikke desto mindre var det en rigtig god aften og en fin afslutning på en god dag, hvor Helle og jeg havde trænet, spist god mad og hygget.

Når det er koldt og der er sne på jorden, må man have et varmt ly med ud, når man skal træne og opholde sig ude gennem længere tid.

Når det er koldt og der er sne på jorden, må man have et varmt ly med ud, når man skal træne og opholde sig ude gennem længere tid.

Uhm... og en lille godbid!

Uhm… og en lille godbid!

Cookie og Bridie fandt en plet, hvor sneen var smeltet.

Cookie og Bridie fandt en plet, hvor sneen var smeltet.

Jazz

Jazz

Helle og jeg har mødtes nogle gange og koreograferet nye programmer. Ihhhh hvor jeg glæder mig til at komme i ringen med Heros nye program. Crufts – here we come! 🙂
Biscuits program er ikke kommet helt så langt endnu. Vi mangler stadig vores rekvisit.

Og så nåede vi til nytårsaften… Jeg skulle på arbejde i morges, men kun til kl. 12, så kl. 12.30 mødtes vi med Helle og hendes hunde, for at gå en lang tur med hundene. Det var dejligt og hundene nød det! De løb og svømmede og blev meget mudrede!

Fuld fart frem

Fuld fart frem

En flok glade hunde.

En flok glade hunde.

Doggie og Cookie

Doggie og Cookie

Der var lidt mudret!

Der var lidt mudret!

Bridie er ikke så pjattet med snavsede fødder!

Bridie er ikke så pjattet med snavsede fødder!

Helles nytårs-plejebarn Victor.

Helles nytårs-plejebarn Victor.

Jubiiii - vand!

Jubiiii – vand!

Hero

Hero

Bridie

Bridie

nytaarsgaatur 095

Fra venstre:
Oppe på bordet: Doggie og Hero
På bænken: Jazz, Helle med Victor og Bridie
Neden for: Biscuit, Cookie og Beat.

Nu er vi hjemme og fjernsynet er skruet op på fuld styrke, for at overdøve bragene ude fra. Vi har lyttet til Dronningens nytårstale og vi har lige været ude i haven – drengene fik tisset uden for mange brag rundt om dem. Nu tror jeg ikke, at vi går ud mere i aften. Alle sover – jeg håber det fortsætter sådan.

Bridie

Bridie

Hero

Hero

Beat

Beat

Biscuit

Biscuit

Rigtig godt nytår!

4c9c8b5f5bbe324092010

 

Hero hjalp mig med at blogge :)

Hero hjalp mig med at blogge 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Beat, Biscuit, Bridie, Familie, Gåture, Hero. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

