Sikke en lettelse!

Fredag eftermiddag kørte jeg til Næstved for at besøge mine forældre. Hundene var selvfølgelig med og de skulle lige krudtes af, inden vi gik ind, så ikke de ville blive alt for overvældende. Jeg gik ned på en sportsplads og slap dem løs. De spurtede afsted og alt var godt.

Jeg bemærkede, at Biscuit havde et eller andet løbende ned af hans bukser bag på. Først troede jeg, at han havde dårlige mave, for på afstand lignede det diarré, der havde sat sig i pelsen. Men jeg vidste, at han havde helt normal afføring, for jeg havde lige samlet op efter ham, så det kunne ikke være det.

Sikke en forskrækkelse!

Sikke en forskrækkelse!

Jeg kaldte ham hen til mig og blev noget forskrækket! Det var blod der løb fra endetarmen og ned af hans bukser. Jeg ringede til dyrlægen. Klokken var 3,  jeg kunne være der kl. 4 – havde de tid? Det havde de heldigvis.

Jeg stak hovedet ind hos mine forældre og fortalte dem, at de ikke fik besøg alligevel og så tilbage til Sorø hurtigst muligt.

Dyrlægen tjekkede Biscuit igennem. På alle måder virkede han rask og glad. Dyrlægen kunne dog mærke en forstørret blærehalskirtel og der var blod på hans finger, når han havde rørt den.

Biscuit blev sendt hjem med en penicillin kur og besked om at komme igen tirsdag til en ultralyds-scanning.

I går var vi så nede til en scanning. Heldigvis så alt fint ud. Den irriterede og forstørrede blærehalskirtel var stadig noget forstørret, men det er åbenbart helt normalt hos gamle mænd og gamle hunde 🙂 (Biscuit er nu kun 8!). Der var ikke mere blødning eller irritation i området, så penicillinen havde gjort sit arbejde. Vævet så normalt ud på scanningen – ingen tegn på hverken god- eller ondartede forandringer. Phew!

Ikke noget at være bekymret for lige nu, men hold øje med det, ved de årlige dyrlæge tjek. Sikke en lettelse!

En sund og rask Biscuit

En sund og rask Biscuit

Dette indlæg blev udgivet i Biscuit. Bogmærk permalinket.

Et svar til Sikke en lettelse!

  1. Vicky siger:

    Gys, sikke en forskrækkelse :-O
    Godt det ikke var noget alvorligt 🙂

Skriv et svar

