Beholderen kan ikke spises!

I begyndelsen af sidste uge blev lille Bridie pludselig syg. Hun fik noget medicin på en tube, designet til at gøre det let at sprøjte indholdet ind i munden på hunden. Medicinen var tilsat kødsmag for at gøre det mere attraktivt for patienten.

Bridie er nu ikke rigtig faldet for smagen, men Hero var begejstret, så da jeg forlod stuen et øjeblik for at gøre klar til at køre på arbejde, stjal Hero tuben fra bordet, gnavede tutten af, slugte den og spiste derefter indholdet at tuben.

Da jeg kom ind, lå Hero på sofaen omgivet af plastic stykker fra tuben. De fleste så ud til at være der, men ‘tutten’ manglede… Jeg søgte forgæves efter den.

Klokken var 7.30. Dyrlægen villle åbne kl. 8. Hundene i bilen og ned til dyrlægen. Klinik assistenten kom kl. 7,45 og lovede at sætte dyrlægerne på sagen straks de ankom. Kl. 8.10 fik Hero en indsprøjtning med et morfin-holdigt stof, der skulle få ham til at kaste op i løbet af ca. 2 minutter.

Det gjorde det også. Hold da op, hvor blev han dårlig! Han brækkede små skarpe plastic stykker op i masse-vis, men ingen lang plastic tut.

De blå og hvide dimser er fra plastic tuben. Jeg vil slet ikke vide hvad det røde er... det er i hvertfald ikke noget jeg havde fodret ham med!

De blå og hvide dimser er fra plastic tuben. Jeg vil slet ikke vide hvad det røde er… det er i hvertfald ikke noget jeg havde fodret ham med!

Efter ca. ½ time kom der ikke mere plastic med op, så Hero fik modgift, der stoppede opkastningerne. Dyrlægen sagde, at jeg skulle regne med, at Hero ville være ‘groggy’ resten af dagen. Han var også helt rundt på gulvet og meget utilpas.

Fordi tutten stadig manglede, fik jeg parafin med hjem – 4 tuber. Hero skulle have 1 hver 3. time – når han altså igen kunne holde mad i sig efter bræk-midlet. Han skulle også fodres med asparges, fordi trævlerne fra dem, lægger sig om skarpe genstande og hjælper med at fører dem sikkert gennem tarmsystemet.

Hero fik ret dårlig mave af alt det parafin, men så snart den var ude af systement igen, så var maven også i orden. Og efter 1½ døgn kom tutten faktisk ud igen efter en tur gennem Heros fordøjelsessystem.

Hero

Hero

Bridie er desværre stadig ikke rigtig rask. Vi kæmper stadig for at få hende på benene igen.

Dette indlæg blev udgivet i Hero. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

