Glædelige nyheder midt i alt det svære

De sidste uger har været svære. Min mor er alvorligt syg, Bridie døde efter over en uge med svær sygdom og så blev Hero og Biscuit pludselig også syge med symptomer, der mindede og Bridies.

At sige, at jeg blev bange, da jeg så Hero og Biscuit blive syge, er midest talt en underdrivelse. Det føltes som om, hele min verden faldt fra hinanden. Jeg havde lige set Bridie have diarré og blive dårligere og dårligere trods alle forsøg på at hjælpe hende. Vi var ved dyrlæge næsten dagligt og intet af det vi gjorde havde nogen effekt. Og så fik drengene symptomer, der lignede hendes… Det var næsten ubæreligt. Især fordi de ret hurtigt kom i penicillin behandling, men alligevel forsatte med at få diarré.

sondag 018

Men modsat Bridie, så reagerede drengene på behandling. Hero blev aldrig rigtigt syg – bare lidt ‘løs’ mave og en enkelt dag med opkastninger (den ene gang nede hos dyrlægen lige oven i min jakke, der lå på gulvet – yuk!). Biscuit blev syg. Han fik feber, opkast og diarré. Vi stoppede penicillin kuren, der tydeligvis ikke virkede og satte ind med alverdens midler til at styrke maven og tarmsystemet. Og med god effekt.

Allerede dagen efter var der lidt bedring at spore, men jeg turde dårligt sige det højt… jeg havde jo også set bedring hos Bridie, men hos hende var hvert skridt frem, bare for næste dag at gå to tilbage. Jeg frygtede at se det samme hos Biscuit.

Men i går var der igen bedring at spore… og i eftermiddags da vi var ude at gå… helt normal afføring med helt normal konsistens! Tænk at man kan blive så glad for at se en hundelort! Jeg var lige ved at tage et billede af den! Det gjorde jeg nu ikke, men jeg viste den glad frem til Helle, der var med ude at gå!

biscuit

Og i eftermiddags tikkede der en glædelig nyhed ind pr. SMS fra Julie, der ejer Beats far. Beats bror Sheringem Jazper (Jasper) opnåede sit første Working Trial certifikat ved en konkurrence i Oxford i dag. Så flot! Stort tillykke til hans ejer og handler Michael.

Jasper

Jasper

Og der kom også et lille smil ind pr. SMS. Min far, søster og lille 2 årige nevø Marcus besøgte min mor på sygehuset i morges, samtidig med at jeg var der. Marcus er meget glad for katte og jeg så jo hellere, at han var vild med hunde, så jeg købte en tøj hund til hver af mine nevøer i hospitals-kiosken, en brun til Marcus og en hvid til Andreas. Marcus var meget glad for sin, han døbte den Vuf, den sagde vov og han var helt på det rene med, at det var en hund. Og så for lidt siden, fik jeg en SMS fra min søster. Marcus har byttet hund med Andreas og hans nye ‘hund’ er åbenbart en kat og siger miauv! Men den hedder stadig Vuf, men alligevel…. Næste gang må jeg nok forsøge at købe en kat til ham og håbe, at den på mirakuløs vis forvandler sig til en hund! 😀

Dette indlæg blev udgivet i Biscuit, Hero. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

