Skærtorsdag

Jeg skulle have været i Hillerød i dag, men da min søster og hendes familie er ramt af den virus, der synes at fare rundt i hele landet i øjeblikket, så blev besøget aflyst. Det betød imidlertid ikke, at vi kom til at kede os. Det har været en travl dag.

Kl. 9 mødes drengene og jeg med Vicky og sheltierne. Vi gik en dejlig tur og hundene hyggede sig bare så meget. De fik løbet igennem! Skønt at se dem have det så godt sammen. Vicky og jeg var 5 – 6 kvarter om at gå turen og undervejs mødte vi den samme løber 3 gange. Det virkede nærmest som om han løb den runde, som vi gik (og som tog os på den anden side af en time) på 20 minutter! Sikke et aktivitets-niveau!

Biscuit, Zoya, Beat og Hero - fuld fart frem!

Biscuit, Zoya, Beat og Hero – fuld fart frem!

Skønne Zimba med et stort smil om munden.

Skønne Zimba med et stort smil om munden.

Man kan jo ikke gå forbi søen uden at skulle i vandet.Brrrrrrrrrrrrrr....

Man kan jo ikke gå forbi søen uden at skulle i vandet.
Brrrrrrrrrrrrrr….

En glad Zoya i fuld firspring.

En glad Zoya i fuld firspring.

Biscuit og hans søn Zimba

Biscuit og hans søn Zimba

Biscuit og Zimba er ved at danne en Beat Fan Klub. Alle medlemmer skal have ører lige som Beat, så det arbejder de to på :-D

Biscuit og Zimba er ved at danne en Beat Fan Klub. Alle medlemmer skal have ører lige som Beat, så det arbejder de to på 😀

Beats ører :-)

Beats ører 🙂

Hvad sker der for tungen, Zoya????

Hvad sker der for tungen, Zoya????

Efter en hyggelig formiddag med Vicky, tog vi lige en lille frokost-pause inden vi skulle på farten igen.

I begyndelsen af året døde mit gamle marsvin Lunch. Jeg havde egentlig besluttet, at når Breakfast og Lunch døde, så ville jeg ikke have marsvin mere, så jeg skulle ikke have nogen ny, til at holde Breakfast med selskab. Jeg ville bare selv sørge for at tage hende mere op og sikre, at hun ikke blev for ensom. Men livet formede sig anderledes. Min mor blev syg, Bridie blev syg, skolen startede og jeg skulle træne op til Crufts. Breakfast fik slet ikke opmærksomhed nok og hun var ensom og begyndte at virke deprimeret. Hun spiste ikke rigtigt og hun sad bare i apatisk i et hjørne af buret. Det kunne jeg ikke se på, men livet var hektisk og der var ikke meget overskud, så løsningen blev et besøg hos nærmeste dyrehandler, hvor jeg fandt lille Snack, som jeg tog med hjem til Breakfast. Det var lige det, som Breakfast havde brug for. Hun livede vældigt op og idylen var genoprettet. Lige indtil sidste uge, hvor Breakfast pludselig lå død i buret. Hun var en gammel dame, så det var ikke det store mysterium hvorfor hun var død, men det betød, at jeg havde en lille marsvine unge, der gik alene og kedede sig. Marsvin er flok dyr. De har brug for selskab, så bestemt ikke en optimal situation.

Breakfast og Snack

Breakfast og Snack

Såh i formiddag kørte jeg til Nyborg, hvor jeg hentede 2 marsvin. De boede midlertidigt hos en opdrætter, der havde taget dem ind, fordi de var hjemløse og havde brug for et sted indtil de kunne finde et permanent hjem. De hed Emilie og Rosa, men jeg har omdøbt dem til Brunch og Tea, så de passer ind i mit marsvine-navne-tema :). Jeg ved ikke ret meget om dem, andet end at de er omkring 2 år gamle (tror vi).

Brunch

Brunch

Brunch

Brunch

Tea

Tea

Tea og lille Snack

Tea og lille Snack

Tea og Snack

Tea og Snack

Brunch sidder ikke stille ret længe ad gangen, så det var ikke muligt at få et ordenligt billede af hende sammen med de andre :-D

Brunch sidder ikke stille ret længe ad gangen, så det var ikke muligt at få et ordenligt billede af hende sammen med de andre 😀

På vej hjem fra Nyborg stoppede vi ved stranden, hvor drengene fik endnu en lang løbetur, så nu er de godt brugte. Alle sover tungt. To lange gåture på en dag er mere end de er vant til, men vi kunne jo ikke være så tæt ved vandet uden at udnytte det og da slet ikke i det her fantastiske vejr.

På stranden

På stranden

Hero

Hero

Biscuit

Biscuit

Beat

Beat

Zooooooooom

Zooooooooom

Hero

Hero

Hallooo...

Hallooo…

Marsvinen ser ud til at være faldet fint til og lille Snack er bare så glad for at have selskab igen :). Hero synes også at det er hyggeligt med en ny lille ven i familien.

Hero og Brunch

Hero og Brunch

Dette indlæg blev udgivet i Gåture. Bogmærk permalinket.

Et svar til Skærtorsdag

  1. Ihh.. din snack ligner VIRKELIG min hund, Findus… sikke en aktiv dag. 🙂

Skriv et svar

