Store Bededagsferien

Store Bededags ferien startede tidligt for mig, for jeg havde taget fri fra arbejde tordag. Det føltes nu ikke rigtigt som fri, for vækkeuret ringede kl. 3.30 og kl. 4 kørte drengene og jeg hjemme-fra. Drengene blev afleveret hos Helle lidt i 5 og jeg fortsatte til lufthavnen, hvorfra jeg fløj til Oslo kl. lidt over 7. Jeg skulle til Nordisk Kennel Union HTM møde sammen med repræsentanter for HTM arbejdet i Sverige, Norge og Finland.

2013-04-25 05.59.09

Vi havde et godt og konstruktivt møde, hvor vi fik rettet NM reglerne til og diskuteret muligheden for et FCI samarbejde om sporten.

2013-04-25 16.16.30

Kl. 17.30 var den afgang fra Oslo lufthavn med kurs mod København. Helle mødte mig ved motorvejen, så jeg kunne få hundene med hjem og kl. 20 var vi hjemme efter en meget lang dag.

Danmark har NKU sekretariatet i år og de næste 2 år, så det er vores/mit ansvar, at få skrevet referat og tilrettet reglerne med de nye ændringer, så de kan blive sendt til godkendelse i NKUs hovedudvalg. Det håber jeg at få gjort i løbet af ugen.

*****

Fredag kørte jeg op til min søster – men på vej der op slog jeg lige en smut omkring Slangerup, hvor jeg mødtes med Vicky og sheltierne. Vi gik en tur sammen med hundene. Super hyggeligt. Biscuit og Zimba (far og søn) er rigtig glade for hinanden og de minder bare så meget om hinanden. Det er virkelig sjort at se dem sammen.

De ligner hinanden så meget, at Vicky troede, at det var Zimba, der stak af i fuld galop ud over markerne, for at sætte gang i en flok gæs… det var det nu ikke… det var hans uartige far Biscuit!

Beat, Biscuit, Zimba og Hero

Beat, Biscuit, Zimba og Hero

Zoya

Zoya

Vicky med sheltierne

Vicky med sheltierne

Eftermiddagen og aftenen tilbragte jeg med beyblade- og fægte kampe med nevøerne. Jeg tror seriøst, at de to gutter kører på Duracell! Det er ikke mange kaffe-pauser man får i legen! – Men det er rigtig hyggeligt – og de er sjove at være sammen med, så det er gør ikke noget :-).

Uhm lækre boller...

Uhm lækre boller…

Beyblader kamp

Beyblader kamp

- Og fægte-kamp

– Og fægte-kamp

*****

Lørdag kom Helle sammen med Jazz og Cookie. Doggie skal holdes i ro i en periode, så hun måtte blive hjemme og vi savnede hende! Både fordi jeg ikke havde meget pause mellem, at jeg skulle træne mine hunde – for Helle trænede kun med Jazz, men også fordi det er hende, der er bedst til at hente legetøj ind fra vandet, når de andre banditter bliver grebet af vigtigere ting.

Jeg startede med at træne Beat. Han var i hopla og rigtig glad. Det er altså lidt ærgeligt, at han ikke kan magte at optræde i fremmede omgivelser, for han er super sød og sjov at træne med i øjeblikket og det er fristende, at tænke, at han måske kunne stille op til en lille konkurrence. Men det skal han ikke – det ville være unfair mod Beat og formentlig ende med en skuffelse for mig, fordi jeg ikke ville opleve sammen Beat, som jeg ser når vi træner.

Beat

Beat

Hero var næste hund på banen (ingen kaffe-pause til Emmy, fordi Helle kun havde en hund). Han var sjov. Han kørte med 120 i timen og morede sig helt vildt med at sætte ekstra tricks ind hist of pist for derefter at hoppe tilbage til det vi rent faktisk har koreograferet og så var han helt vildt glad, når jeg belønnede ham for det. Hans energi og glæde ved at arbejde smitter så meget og jeg kan ikke lade være med at grine, når han ruller sig ud.

Ha! Se om du kan få den bold fra mig!

Ha! Se om du kan få den bold fra mig!

Biscuit var også godt tændt i dag. Han havde turbo på og gjorde det rigtig flot. Det var en rigtig god træningsdag med alle 3 drenge.

En stor-smilende Biscuit

En stor-smilende Biscuit

Højt humør!

Højt humør!

Jazz bliver markant bedre for hver gang jeg ser hende arbejde i øjeblikket. Hun og Helle er kommet dertil i processen, hvor der skal trænes flow og hele programmer og det er helt vildt så meget der sker. Deres program er rigtig fedt og jeg glæder mig til at se dem i konkurrence og opvisningsringene. Det varer ikke længe før de er helt klar.

Helle og Jazz

Helle og Jazz

Da vi havde trænet, kørte vi til søen, hvor hundene badede og spillede bold/frisbee. Det lykkedes dem faktisk at smide 1 tennisbold og en frisbee væk, fordi Doggie ikke var der til at hente dem ind og de flød lidt for langt ud til, at de andre ville hente dem. Suk! Men det mistede legetøj var tilsyneladende mere irriterende for os end for hundene. De virkede ret ligeglade og legede bare videre med det, der var tilbage 🙂

Klik på et af de små billeder, for at åbne galleriet og se dem i større.

Super fed dag for hunde og mennesker!

Marsvine babyerne er en uge gamle i dag og de trives  og vokser. De er meget livlige og slet ikke lette at tage billeder af længere!

Igen kan du åbne galleriet ved at klikke på et af de små billeder.

*****

 

Zimba (Bluebees barnebarn), Biscuit (Bluebees søn), Buddy (Bluebees søn), Olsen (Bluebees barnebarn), Bluebee, Angel (Bluebees datter), Buffy (Bluebees datter), Callie (Bluebees barnebarn) og Qato (Bluebees oldebarn)

Zimba (Bluebees barnebarn), Biscuit (Bluebees søn), Buddy (Bluebees søn), Olsen (Bluebees barnebarn), Bluebee, Angel (Bluebees datter), Buffy (Bluebees datter), Callie (Bluebees barnebarn) og Qato (Bluebees oldebarn)

 

I dag fyldte Biscuits mor Bluebee 14 år, så vi var inviteret til fødselsdagsfest i Albertslund. Det var rigtig hyggeligt. Mange af Biscuits søskende, børn og børnebørn var der for at fejre Bluebee og vi fik taget en masse familiebilleder.

Bluebee med hendes børn. Fra venstre: Buddy, Bluebee, Angel, Buffy og Biscuit

Bluebee med hendes børn. Fra venstre: Buddy, Bluebee, Angel, Buffy og Biscuit

Fra venstre: Bluebee, Bluebees søn Biscuit, Bluebees oldebørn og Biscuits børnebørn Primadonna, Qato og Cider.

Fra venstre:
Bluebee, Bluebees søn Biscuit, Bluebees oldebørn og Biscuits børnebørn Primadonna, Qato og Cider.

Biscuit i midten med sine to sønner - til venstre Zimba og til højre Olsen.

Biscuit i midten med sine to sønner – til venstre Zimba og til højre Olsen.

Biscuit i midten med sønnen Zimba til ventre og bror-mand Buddy til højre.

Biscuit i midten med sønnen Zimba til ventre og bror-mand Buddy til højre.

3 generationer: Bluebee til venstre, hendes søn Biscuit i midten og hans søn Zimba til højre.

3 generationer:
Bluebee til venstre, hendes søn Biscuit i midten og hans søn Zimba til højre.

Vi havde selvfølgelig en gave med til Bluebee, men sørme om ikke Dorthe også havde sørget for en lille gave til hver af fødselsdags-gæsterne. Biscuit fik en pakke Beef-strips, som han må dele med border collie drengene :-).

Hvor utroligt det end lyder, så er disse to sheltier halvsøskende. De har samme far (Carson - Rikadon Toven Bi All Means). Den lille blue merle er desuden Biscuits niece. Hendes mor er Biscuits søster Angel.

Hvor utroligt det end lyder, så er disse to sheltier halvsøskende. Den ene vejer mere end 3 gange så meget som den anden! – Men de har samme far (Carson – Rikadon Toven Bi All Means). Den lille blue merle er desuden Biscuits niece. Hendes mor er Biscuits søster Angel.

Biscuit med sine opdrættere Poul og Dorthe.

Biscuit med sine opdrættere Poul og Dorthe.

Bluebee og hendes datter Angel

Bluebee og hendes datter Angel

Bisscuits barnebarn Qato. Hans mor er Biscuits datter Anja.

Bisscuits barnebarn Qato. Hans mor er Biscuits datter Anja.

Smukke dejlige Bluebee - Biscuits mor

Smukke dejlige Bluebee – Biscuits mor

Da vi havde fejret Bluebee, kørte Vicky og jeg til Hedeland, hvor vi gik en tur med alle hundene. Det var helt fantastisk vejr, så det var rigtig dejligt at være ude og gå.

Dejlig gåtur i Hedeland

Dejlig gåtur i Hedeland

Da vi kom tilbage til bilen, trængte Vicky og jeg til kaffe! Aiiii det passer ikke – jeg trængte til kaffe og Vicky trængte til varm kakao ;-), så vi fandt en McDonalds og købte kaffe og is. Og sunde burgere… men de smagte så sundt, at vi gav dem til hundene og købte usunde burgere til os selv i stedet 😀

Mmmmm kaffe og is!

Mmmmm kaffe og is!

Beat nød også festen :-)

Beat nød også festen 🙂

Hahaha Beat ligner en tegneserie-hund her :-D

Hahaha Beat ligner en tegneserie-hund her 😀

Dette indlæg blev udgivet i Beat, Biscuit, Familie, Gåture, Hero, Marsvin. Bogmærk permalinket.

Et svar til Store Bededagsferien

  1. Vicky siger:

    Dejlige billeder fra nogle dejlige dage!!
    Tak for en hyggelig tur fredag og en dejlig og hyggelig dag søndag 🙂

Skriv et svar

