Udendørs for første gang!

Det har været en smuk 1. maj. Der var ikke noget med at holde fri kl. 12, men da jeg fik fri, gik hundene og jeg en dejlig tur i skoven. Det var fantastisk vejr og rigtig lunt, så da vi kom hjem, besluttede jeg, at sætte marsvinene ud i deres udendørs løbegård for første gang i år.

Hero og Beat med fuld fart på...

Hero og Beat med fuld fart på…

Biscuit

Biscuit

De er altid lige lidt usikre, når de kommer ud for første gang. Marsvin er jo flugt dyr, så når de kommer i fremmede omgivelser, skal de lige se de hele lidt an, men det varede ikke længe før de havde travlt med at spise de friske grønne skud. Sikke en oplevelse for de 3 små 10 dage gamle babier.

Brunch elskede at være ude!

Brunch elskede at være ude!

Brunch med de tre små.

Brunch med de tre små.

Det var første gang de tre små babier var ude i fri luft.

Det var første gang de tre små babier var ude i fri luft.

Brunch med familien

Brunch med familien

Og apropros babier, så fik jeg lidt af en overraskelse, da jeg løftede lille Tea op for at sætte hende ud i løbegården i dag. Jeg studsede over, at hendes bug virkede meget udspilet… og da jeg mærkede lidt mere efter, kunne jeg mærke en fod inde i hendes mave… Mmmm Tea er også drægtig! Jeg tror ikke, at jeg en anden gang får lyst til at hjælpe hjemløse marsvin og tilbyde dem et nyt hjem! To hjemløse marsvin og begge gravide da de flyttede ind! Såh hvis nogen er interesseret i en lille marsvineunge, så skal I bare sige til…

Tea øver sig ved at hjælpe med at passe Brunchs unger indtil hendes egne bilver født.

Tea øver sig ved at hjælpe med at passe Brunchs unger indtil hendes egne bilver født.

Dette indlæg blev udgivet i Beat, Biscuit, Gåture, Hero, Marsvin. Bogmærk permalinket.

4 svar til Udendørs for første gang!

  1. Helle siger:

    Og så er det ikke engang 1. April….

  2. Vicky siger:

    Hvordan synes du det går med at skære ned på besætningen af marsvin? 😀

Skriv et svar

