Teas unger

Phew! Så har Tea født sine unger. Det gik ikke helt så let, som ved Brunch, så det sidste døgn har været noget nervepirrende.

I går eftermiddag fik Tea dårlig mave, hvilket er ret skidt hos marsvin. Jeg gav hende probiotics hver anden time resten af dagen og igen i morges. Det så ud til at virke og hendes mave fik det bedre.

Milk, Cake, Cookie og Scones

Milk, Cake, Cookie og Scones
Helt nyfødte

Jeg kørte alligevel hjem en lille time tidligere end egentlig planlagt og kom hjem lige præcis som hun fødte sin første unge! Alt så ud til at gå ok, så jeg gav hende fred og gik ud og trænede hunde. Mellem hver hund jeg trænede, gik jeg ind og tjekkede, at Tea stadig havde det ok og alt så normalt ud. Det gjorde det og i løbet af en times tid havde hun født 4 unger.

Milk

Milk

Milk

Milk

Cookie

Cookie

Cookie

Cookie

Cupcake

Scones

Cupcake

Scones

Cupcake

Cupcake

Cupcake

Cupcake

Jeg gik en tur med drengene og da jeg kom hjem kiggede jeg igen ind til marsvinene, for at sikre, at alt var ok. Tea lå og puttede ind til Snack og ungerne lå i en bunke alene. Jeg tænker, at Tea var lidt overvældet af det hele – Brunchs unger er jo ret livlige nu og leger konstant løbelege. Det kan måske nok være lidt for meget for en helt ny mor.

Tea har nu fået sin egen lille kasse, hvor hun kan knytte bånd til sine unger og få lidt fred og ro til at komme sig.

Tea har nu fået sin egen lille kasse, hvor hun kan knytte bånd til sine unger og få lidt fred og ro til at komme sig.

Jeg tog Tea og ungerne og satte dem i en kurv sammen. Hun begyndte at nusse om sine unger. Så nu har jeg lavet en lille kasse, hvor Tea og ungerne kan være i et par dage, så Tea kan hvile ud og knytte bånd til sine unger og så ungerne lige kan lærer deres mor at kende før de igen kommer op til de andre. Det ser ud til, at Tea trives rigtig godt med den ordning. Hun passer sine unger, hun spiser og hun ser ud til at være ok.

Hero er begejstret over, at der er nye babier i familien - det er hans næse, der titter ind ;-)

Hero er begejstret over, at der er nye babier i familien – det er hans næse, der titter ind 😉

 

Dette indlæg blev udgivet i Marsvin. Bogmærk permalinket.

Et svar til Teas unger

  1. Vicky siger:

    Tillykke med de små, de er godt nok kære 🙂

Skriv et svar

