Kjøge Mini By

I formiddags kørte drengene og jeg til Køge, for at se Kjøge Mine By, der er en miniature udgave af Køge, som byen så ud i årene omkring 1865, men bygget i størrelsesforholdet 1:10. Der er pt. lidt over 400 huse og når projektet er færdigt, skal der være omkring 1000. Alt arbejdet laves af frivillige og alt laves fra bunden. Der brændes bitte små mursten og tagsten i mini byens værksted og alle bygninger bygges i hånden efter de originale tegninger.

Torvet i Kjøge Mini By

Torvet i Kjøge Mini By

Når man besøger mini byen, kan man både se de færdige bygninger og arbejdet på værkstederne.

Egentlig var det et fint sted at besøge. Det er ikke noget, der tager hele dagen, men det var interessant og husene er rigtig flot lavet med imponerende detaljer (klik på billederne nedenfor, for at se dem i større).

Den frivillige, der var på arbejde i dag, var lidt irriterende med hundene. Det var tydeligt, at det ikke var ondt ment, han var bare ikke vant til at folk har 3 hunde, som de har med alle vegne og nyder at være sammen med. Han ville rigtig gerne vise rundt og fortælle om husene og arbejdet med at bygge dem og det var det, der fyldte hos ham. Jeg ville bare gerne gå rundt og nyde det hele og hygge mig sammen med hundene og var egentlig ikke interesseret i et stort foredrag.

Kjøge Mini By Kirke

Kjøge Mini By Kirke

Hero, Biscuit og Beat

Hero, Biscuit og Beat

 

Såh jeg brugte lidt tid på at undgå et foredrag og på at forklare en frivillige, at jeg ikke råber at mine hunde for at få dem til at sidde… og i øvrigt behøver de ikke sidde bare fordi jeg står stille, men bortset fra det, så var det en hyggelig formiddag og en god oplevelse. Og hvis jeg skulle komme igen en anden gang, så er der måske en anden frivillige ‘på arbejde’ 🙂

Ude i den virkelige verden igen, hvor husene har den størrelse, som huse nu engang har.

Ude i den virkelige verden igen, hvor husene har den størrelse, som huse nu engang har.

Vi sluttede dagen med en gåtur på Køge Havn – en super hyggelig formiddag sammen med hundene.

Dette indlæg blev udgivet i Beat, Biscuit, Gåture, Hero. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

