God Jagt, Jive

Jive var Robbies søn og han kom ind i mit liv da han var 2½ år gammel. Han havde boet hos en familie, der ikke havde tid til ham og som i frustration over og i et forsøg på at kontrollere hans understimulerede adfærd, havde været for hårde ved ham i alt for lang tid. Han blev omplaceret til en ny familie og efter mindre end 24 timer, ringede de til Jives opdrætter og sagde, at de var bange for ham, fordi han knurrede af dem og næsten havde bidt et af familiens børnebørn.

Det var her Jives opdrætter kontakte mig og sammen kørte vi op for at hente ham. Jeg ville ikke have, at han skulle omplaceres igen, så jeg besluttede at beholde ham. Han var en super lækker hund, der bare havde en del lig i lasten og som ikke havde fået de udfordringer og den træning han havde brug for. Han var enormt usikker på sig selv og stolede ikke på nogen, men i løbet af de 6 måneder han boede hos mig, fik han det meget bedre.

Desværre kunne han ikke blive her. Han trivedes ikke med at leve sammen med en flok og han følte sig hele tiden presset. Han tændte også på Biscuits hurtige bevægelser og kunne simpelthen ikke lade være med at stirre på ham. Til sidste lå Biscuit altid under skrivebordet og gemte sig.

Jive

Heldigvis var der også et ‘forever home’ til Jive – hos en fantastisk familie på Fyn. De var det Jive havde ventet på hele sit liv og selv om jeg i lang tid følte, at de tog sig af min hund for mig, fordi han ikke kunne bo hos mig, så erkendte jeg efterhånden at det var den anden vej rundt. Jeg havde fået lov til at låne deres hund i 6 måneder, indtil de var klar til at hente ham.

Jeg er meget taknemlig for, at jeg lærte Jive at kende og for, at jeg fik lov til at se ham lykkelig og tryg i et hjem, der passede lige præcist til ham.

I lørdags gik Jive til de evige jagtmarker og selv om det er 6 år siden han boede hos mig, så sørger jeg over hans død. Vi havde måske nok kun 6 måneder sammen, men det var 6 måneder med store følelser – hvor vi sammen arbejdede os gennem mange udfordringer.

Da Jive havde boet her i ca. 3 mdr. stillede vi op i For Sjov klassen ved en konkurrence. Når I ser det, så husk at bare det at være ude mellem fremmede mennesker og hunde var en stor udfordring for Jive – han var en stjerne. Nyd Jives første og eneste dans.

Og nyd også den skønne, trygge og glade hund, som han var efter 4 år i hans ‘forever home’.

God Jagt, Jive – det var en fornøjelse at kende dig og en glæde at se dig lykkelig.

Jive

Dette indlæg blev udgivet i Robbie. Bogmærk permalinket.

Et svar til God Jagt, Jive

  1. Kath Hardman siger:

    Thanks for helping Jive find a better life with you and his family home. So sorry they have had to say Goodbye. xxxxxx

Skriv et svar

