Sommerbad

Lille Biscuit Blås pels har været noget forsømt på det sidste. Han var lige gået i fæld, da han blev bidt og mens han helede, ville jeg ikke børste ham for meget, fordi jeg var bange for, at det ville gøre ondt.

Og så har vejret jo været helt fantastisk og Biscuit har været ude og bade i søen næsten dagligt. Det har været skønt, men en sheltie pels, der ikke er børstet helt i bund efter en fæld og som derefter bliver våd og tørrer, bliver våd og tørrer osv. den kommer til at se fedtet ud og den filter.

Såh i et par dage har jeg jævnligt kigget på ham og tænkt, at nu måtte jeg virkelig få gjort noget ved det og i dag skulle det være. Jeg var nemlig oppe hos Helle og så kunne jeg tvinge hende til også at involvere sig i projektet. Det er altid lettere at få gjort den slags, når man har selskab undervejs 🙂

Biscuit

En våd sheltie, der ikke er vild med ideen om et sommerbad.

Dem der ikke skulle i bad, morede sig noget bedre med vandet end stakkels Biscuit.

Dem der ikke skulle i bad, morede sig noget bedre med vandet end stakkels Biscuit.

Så Biscuit er blevet badet, børstet og klippet. Det var noget af et arbejde at komme igennem det hele og Biscuit var langt fra begejstret, men hold da op, hvor ser han godt ud nu. Smukke sheltie!

Lidt flere fotos fra en hyggelig dag i Lille Skensved (klik for at se dem i større):

Dette indlæg blev udgivet i Biscuit. Bogmærk permalinket.

2 svar til Sommerbad

  1. Helle siger:

    Det er meget naivt af dig hvis du tror jeg vil være mere forstående i fremtiden… Det er meget sjovere at sidde og sige du ikke skal se så bange ud og holde op med at tude 😉

Skriv et svar

