Nytårsgåture

Det er efterhånden tradition, at Helle og jeg mødes d. 31. december om morgenen og går tur med hundene. Det er en hyggelig måde af sikre, at hele flokken er træt og klar til at sove nytårsaften væk.

I dag var vi 7 hunde – en mindre end sidste år, fordi skønne gamle Bridie ikke var med. Hun døde i februar. Lige som sidste år, havde Helle sin brors lille papillon Viktor med. Og så mine 3 og Helles 3.

Vejret var fantastisk – høj sol og blå himmel. Og hundene hyggede sig rigtigt – der blev løbet igennem og de var også i vandet. Det var nu kun Doggie og Hero, der gad svømme. De andre syntes vist, at det var lidt for koldt og det havde de formentlig ret i.

gåtur1

Med 3 trætte hunde i bilen, kørte jeg til Bofællesskabet Stenlille (hvor jeg er leder) med kransekage for at ønske borgere og medarbejdere et godt nytår. Det blev til et par hyggelige timer og så var det tid til at gå endnu en tur med drengene.

Denne gang gik vi i Akademihaven – en anden slags tur end den første, men lige så smuk og også rigtig dejlig.

gåtur2

Midt på eftermiddagen kom vi hjem. Hundene fik tidligt mad og jeg lavede også lidt god mad til mig selv. Nu ser vi TV med lyden skruet godt op – et forsøg på at overdøve lydene ude fra. Indtil nu har hundene sovet – jeg krydser fingre for, at de bliver ved med det… 2½ time til 2014!

Godt nytår alle sammen!

 

Dette indlæg blev udgivet i Beat, Biscuit, Gåture, Hero. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

