Vand og mudder

Hmmmm, drengene og jeg har ikke været så heldige med vores gåture for nyligt. I går gik det ret godt – der havde vi en fin gåtur, men i forgårs var stien pludselig oversvømmet foran os. Selvfølgelig lige på det sted, hvor der ville være langt hvis vi vendte om og gik tilbage, men ikke ret langt, hvis vi fortsatte… Så vi fortsatte – også selv om jeg ikke havde gummistøvler på.

våd

Resultatet blev, at vi måtte gennem noget tæt krat. Biscuit hader, når der sidder kviste og pinde i hans pels, men de tornebuske, som vi måtte igennem, satte sig fast i ham. Jeg pillede det værste ud, men havde åbenbart overset noget, for i hans forsøg på at få de sidste små-pinde pillet ud, satte der sig en pind med torne fast på tværs inde i hans mund. Biscuit gik i panik og det gjorde jeg næsten også. Hver gang jeg prøvede at få den ud, stak jeg mig på tornene. Til sidst lykkedes det og jeg havde en lettet sheltie og en lettet ejer.

I dag besluttede jeg at gå en skovtur, som det er længe siden vi har været på. Det viste sig at være en dårlige ide. Der havde kørt rigtig mange oprydnings-køretøjer i skoven efter de to storme og alle stier var kørt op, så der var mudder over alt.

blog2

blog

Da vi kom tilbage fra turen, puttede jeg hundene i bilen og kørte ned til søen, så de kunne svømme noget af alt mudderet af. Heldigvis er alle 3 hunde glade for vand, så der var ingen, der var utilfredse med den løsning.

Dette indlæg blev udgivet i Beat, Biscuit, Gåture, Hero. Bogmærk permalinket.

4 svar til Vand og mudder

  1. vulcor67 siger:

    You always just show the dogs, we would also see what you are looking like…

  2. vulcor67 siger:

    just would like to see if you are also muddy like the dogs…

Skriv et svar

