Weekend :)

Tidlig fri fra arbejde + solskin = strandtur!

2

Drengene og jeg fejrede weekenden med at køre en tur til Bildsø Strand. Det var fantastisk. Drengene løb og legede og havde en fest. Det bedste ved det hele var at se Beat og Hero lege.

Beat har det jo rigtig svært med andre hunde. Fremmede hunde magter han slet ikke og selv Hero og Biscuit, som han kender rigtig godt, kan være svære for ham, at være tæt på. Men i de sidste par måneder, har han ikke i samme grad som tidligere forsøgt at undgå nærkontakt.

Hero og Beat kan godt deles om pladsen i sofaen nu. Beat har aldrig før lagt sig så tæt på de andre hunde.

Hero og Beat kan godt deles om pladsen i sofaen nu. Beat har aldrig før lagt sig så tæt på de andre hunde.

F.eks. er han begyndt at hoppe op i sofaen og lægge sig, selv om Hero allerede ligger der og når vi er ude og drengene har et stykke legetøj, så kan han faktisk lege med Hero (Biscuit gider ikke slæbe rundt på legetøj i den størrelse, som Border Collierne har, så han løber bare ved siden af og gø’r). Det har han aldrig kunnet før og jeg elsker at se det. Jeg bliver simpelthen så glad – fordi det betyder, at han trives i flokken og har det godt :-).

Hero har legetøjet...

Hero har legetøjet…

Og Beat kaster sig ind i legen uden tøven.

Og Beat kaster sig ind i legen uden tøven.

Jeg vil godt have fat i den der...

Jeg vil godt have fat i den der…

Begge drenge ser ud til at have det rigtig sjovt med legen.

Begge drenge ser ud til at have det rigtig sjovt med legen.

Da hunden var færdige med at bade, fik Biscuit og Hero deres tørredækner på, så jeg slap for at tage våde og sandfyldte hunde med ind i huset. Biscuits dækken købte jeg for et stykke tid siden og Heros har min veninde Helle syet til ham :-).

Heros fine dækken, som Helle har syet til ham.

Heros fine dækken, som Helle har syet til ham.

Det ser ud til at hundene spreder væsentlig mindre sand på gulvene, når de tørre med tørre-dækner på og jeg slipper også for våde stole og sofaer, fordi hundene er pakket lidt ind indtil de er så tørre, så de ikke længere gør alting vådt. Det er super godt. Jeg vil straks bestille et dækken til Beat også.

Biscuits dækken

Biscuits dækken

Og så en hel anden ting…
For et par dage siden, så jeg, at min dyrlæge havde lagt en pressemeddelelse fra fødevarerstyrelsen op på deres facebook side. Pressemeddelelsen handlede om, de dværgbændelorm, som man har fundet hos danske ræve og som kan smitte til hunde og mennesker. På baggrund af dette, anbefaler fødevarestyrelsen nu, at man behandler alle hunde, der færdes frit i naturen (og det gør mine jo) med et middel, der indeholder praziquantel, da det er effektiv til at behandle både unge og voksne stadier af ormene, så efter en snak med dyrlægen, kørte jeg i dag ned og hentede Milbemax ormekur til alle 3 hunde. Så må vi se hvordan det udvikler sig – om jeg fortsætter med at behandle hver 4. uge, som anbefalingen lige nu siger, eller om det viser sig at være unødvendigt, så vi kan stoppe med de jævnlige ormekure igen.

IMAG0408

Dette indlæg blev udgivet i Beat, Biscuit, Gåture, Hero. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

