Ahhhh…

IMG_20140605_153630

Torsdag eftermiddag uploadede jeg mit speciale og sikke en lettelse det var! Øj, hvor er det skønt, at kunne lave andet end at sidde med computeren og en stak bøger! Jeg har været så træt af det hele og frustreret over min opgave og netop derfor føles det ekstra befriende, at den nu er afleveret. Og jeg har besluttet at holde HELT fri i denne her weekend. Selv om jeg skal forberede min mundtlige eksamen og et mundtligt oplæg, så skal det ikke være i den her weekend. Det er en måned eller mere siden jeg har haft en rigtig fridag, så det har jeg fortjent 🙂

3

Så i går efter arbejde, kørte drengene og jeg på jagt efter en strand uden blå flag. Lige nu, hvor debatten om hunde på strande med blå flag kører på sit højeste, er ingen grund til at gøre nogen sure og der er jo strande uden blå flag, hvor vi bare kan bade, så sådan en kørte vi ud og fandt. Det var så dejligt. Der blev løbet igennem og hundene fik svømmet.

2

I dag mødtes vi med Helle og hendes hunde til træning og hygge.

Vi startede på dyrskuepladsen med træning af 5 hunden – Cookie holdt træningsfri, men de andre kastede sig ud i udfordringerne med høj energi og glæde.

1

Det var en varm dag, så Biscuit fik prøvet sin nye cooling coat.

Biscuit

Beat arbejdede rigtig fint og med stor iver – indtil han lige pludselig fik nok. Så lagde han sig ned midt i en øvelse og begyndte at rulle og klø sig på ryggen. Og da han var færdig, viste han absolut ingen interesse for at genoptage træningen. Sådan er det med Beat-hunden. Når der ikke er mere overskud, så er der ikke mere… Så vi sluttede med at lege lidt bold og hygge.

Beat

Efter træningen, kørte vi ned i byen og gik tur på Storegade med hundene. Hovsa – så endte vi ved Valencia og så kunne vi jo lige så godt få en god frokost 🙂

6

Hundene opførte sig eksemplarisk mens vi spiste – de er så søde at have med ud. Det er virkelig dejligt.

7

Vi sluttede en dejlig dag med at køre ned til søen og lade hundene bade. Øj, hvor var de begejstrede. Det var bare så hyggeligt. Helle og jeg snakkede og pjattede, mens hundene svømmede og legede med bold.

Biscuit er noget støjende, når han er glad. Han sørger for, at alle i nærheden ved, hvor god en dag han har :-). Men Helle skulle op til bilen og hente en bold og hun kunne fortælle, at lyden blev dæmpet af trænerne, så det ikke var hele Sorø og omegn, der blev delagtiggjort i hans glæde, så efter det, slappede vi lidt mere af og lod ham være glad.

DSC_0188

Det har været et par skønne dage og nu har jeg 3 trætte hunde liggende rundt om mig 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Beat, Biscuit, Gåture, Hero. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

