Trelleborg

1

I de sidste uger har jeg brugt rigtig meget tid på at skrive speciale og derfor er jeg langt bagefter med de ting, jeg ellers burde lave på arbejdet, så selv om det er helligdag i dag, så valgte jeg at tage på arbejde og forsøge, at indhente lidt af det forsømte.

Men jeg ville også gerne have noget ud af den dejlige pinsedag, så jeg sluttede tidligt og kl. 14 kørte jeg mod Slagelse og Trelleborg Vikingeborg, hvor drengene og jeg gik en dejlig tur.

trellerborg

Vi nød de helt utrolig flotte omgivelser, solen og at kunne mærke historiens vingesus. Trelleborg er et fascinerende sted. Man kan slet ikke lade være med at prøve at forestille sig, hvilket liv man har levet der. Hvem var det, der boede der og byggede det? Hvad var vigtig for dem? Hvad tænke de på? Hvordan havde de det?

inde i huset

Drengene nød også en dukkert i åen – lige den del af fornøjelsen sprang jeg over, men jeg blev våd alligevel, for drengene delte gerne og gladeligt deres vandsprøjt.

Der er rigtig mange får på Trelleborg – smukke dyr, der lever et fantastisk liv.

De border collier, som jeg har nu, er ikke blevet tændt på får, så de er nysgerrige og interesserede, men de er ikke besatte af fårene. Hero derimod var ret besat af at rulle sig i fårel*** 😀

2

Fårene var meget interesserede i os – det var så hyggeligt, at de nysgerrigt fulgte efter os.

faar

Vi gik i 1½ time og da vi kom tilbage til bilen, var vi klar til en is!

is

Skøn eftermiddag sammen med mine dejlig hunde.

Dette indlæg blev udgivet i Beat, Biscuit, Gåture, Hero. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

