Nikon School – en fed oplevelse

540823_447390588614274_1454522848_nJeg var hurtig til at gøre opmærksom på det, da Nikon ikke levede op til mine forventninger, så det skal ikke forbigås i tavshed, når de overstiger mine forventninger.

I slutningen af maj, havde jeg tilmeldt mig et fotokursus gennem Nikon School. Underviseren dukkede imidlertid aldrig op, så deltagerne – jeg selv inklusiv – måtte gå skuffede hjem. Et par dage efter, kom der en mail fra Nikon. De undskyldte mange gange og tilbød et udvidet kursus som kompensation for det kursus, der ikke blev til noget. Jeg tog imod tilbuddet og i går aftes kørte jeg igen mod Ringsted for at give Nikon School endnu en chance.

Og hold da op, hvor var det inspirerende. Det var den professionelle fotograf Morten Rygaard, der underviste og det var helt umuligt ikke at lade sig rive med af hans entusiasme. Det væltede ud med tip og ideer non-stop i næsten 3½ time og de var krydret med røverhistorier fra de virkelige liv som fotograf for de kendte, hvilket bare gjorde det enormt underholdende.

Ud over de helt grundlæggende ting, så snakkede han rigtig meget om lys, skygge og brug af flash. Han fik det hele til at se rigtig enkelt ud, så nu glæder jeg mig til at komme i gang med at lege med kameraet.

Der var enkelte små pauser og dem brugte Morten til at hjælpe deltagerne med deres egne kameraer, så han var sikker på, at alle var i stand til at gå hjem og arbejde videre med de ideer, som han havde plantet… Han blev også i lokalet længe efter, at han var færdig med at undervise og gav tips og ideer til de, der gerne ville snakke mere. Og han tilbød efterfølgende online support til alle på kurset, hvis nogen villa arbejde videre med de han havde sat i gang. WOW.

En rigtig god aften, meget at lære og en super kompetent underviser. Så kan man da ikke andet end at være tilfreds.

Se noget af Morten Rygaards arbejde her.

 

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

