Sankt Hans

Det var egentlig meningen, at jeg skulle have en uges ferie oven på min speciale-periode, men møderne havde hobet sig op i min kalender, så det endte med to dage… i går og i dag og vi har tænkt os at udnytte dagene bedst muligt.

I går tog vi en stille og rolig morgen. Jeg læste min bog – ikke en skolebog! Game Of The Thrones… en fuldstændig ligegyldig bog, som jeg bare læser, fordi jeg har lyst. Jubiiiiii 🙂

Ved 11 tiden pakkede vi os ud i bilen og kørte til Stranden. Det var blæsende og lidt små-koldt, så vi havde stranden helt for os selv og vi nød det. Hundene løb, legede med bold og svømmede. Det var fantastisk!

1

Kl. 14 havde jeg en kiropraktor tid – jeg skulle lige skubbes på plads igen efter uendelig mange timer på sofaen bøjet over den bærbare.

Vi havde et par timer hjemme og kl. 18.30 var det afgang igen til Vikingeborgen Trelleborg, hvor vi skulle til Sankt Hans bål. Bålet blev først tændt kl. 21.30, så vi startede med at gå en tur rundt i den gamle borg. Jeg elsker Trelleborg. Jeg elsker at tænke på det liv der er blevet levet der og de mennesker, der har boet der.

DSC_0014

 

I anledning af Sankt Hans var der arrangeret forskellige aktiviteter – bueskydning, vikingekampe mv. – men det sprang jeg over. Der var lidt for mange mennesker og andre hunde til at det var hyggeligt for drengene.

DSC_0045

Kl. 21 var der båltale og derefter blev bålet tændt – mens en blanding af vikinger og mere moderne mennesker sang ‘Vi elsker vort land’. de vikinger kan alligevel noget med bål! Det blev kæmpe-stort! Næsten uhyggeligt stort!

sankt hans

Drengene hygge sig. Der var rigtig mange, der lige skulle hen og hilse og især Biscuit tiltrak en masse børn, der skulle hen og klappe og nusse. Biscuit var lykkelig – han er helt fjollet glad for børn og kan næsten ikke få nok.

Dette indlæg blev udgivet i Beat, Biscuit, Gåture, Hero. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

