Hero – familiens sygeplejer…

Hero har altid været enormt omsorgsfuld, hvis der er noget galt med de andre hunde.

Det var Hero, der fortalte mig, at Bridie næsten ikke trak vejret mere, da hun havde været i narkose. Takket være ham, kom vi til vagt-dyrlæge i tide, så hun kunne genoplives. 

Det var også Hero, der vogtede over Biscuit og ikke veg fra hans side, da han blev bidt af en border collie.

Hero har et helt specielt talent for at vide hvornår de andre hunde ikke er helt ok og han passer på sin flok som en løvinde passer på sine unger.

Hero

Hero har stirret på mig hele weekenden, for at sikre sig, at jeg var ok.

Her i weekenden har jeg ligget brak med noget influenza lignende forkølelse og for første gang oplevede jeg, at Hero også reagerede voldsomt på, at jeg var syg. Han har holdt sig tæt på mig uafbrudt weekenden igennem og han har faktisk kun sovet, når jeg har sovet og været helt afslappet. Så snart jeg har rørt på sig, har han siddet eller ligget helt tæt på mig og vogtet over mig.

Har du det godt?

Har du det godt?

Det er jo enormt rørende, at se Heros omsorg, men det er altså også lidt trættende i længden, når man har det skidt og bare gerne vil være i fred og sove, at der sidder en border collie og stirre på en, mens den puster og stønner i sommervarmen. Det er heller ikke enormt rart at have en border collie liggende helt tæt op ad en for at vogte over en, når man har feber og der i øvrigt er 30 graders varme udenfor.

Behøver du, at ligge oven på mig???

Behøver du, at ligge oven på mig???

Jeg tror imidlertid, at det må være godt nyt, at Hero er fuldstændig afslappet i dag og ikke mere viser mig nogen særlig interesse. Jeg formoder, at det betyder, at han nu anser mig for at være uden for livsfare 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Hero. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

