Dejlig weekend

Drengene og jeg har haft en skøn weekend.

Lørdag morgen hentede jeg feriehunden Dina og tog hende med ned til Søen, så alle hundene kunne komme ud og bade. Det var varmt allerede kl. 10.

4

Da vi kom hjem, afleverede jeg Dina og pakkede mine ting og kørte til Hillerød. Drengene og jeg gik en tur i parken rundt om Frederiksborg Slot. Det var skønt.

Der var ret mange turister – der blev talt engelsk, tysk og japansk alle vegne rundt om mig, så derfor blev jeg heller ikke overrasket, da en familie kom over og ville hilse på hundene og henvendte sig til mig på engelsk. Jeg svarede dem selvfølgelig – også på engelsk og vi snakkede lidt om hunde. De de gik videre, hørt jeg kvinden i familien tale dansk til sine børn… Mmmm… de havde åbenbart hørt mig sige ‘sit – stay’ til minde hunde og gik ud fra, at jeg var en af de mange turister på stedet. Jeg gik også ud fra, at de var turister, siden de talte engelsk til mig… Resultat: to danske kvinder havde ført en længere samtale på engelsk i Danmark foran et dansk slot! Hahahahaha… hun fandt aldrig ud af, at jeg var dansker, så hun tror stadig, at hun har mødt en dame, der var på ferie i Danmark med 3 hunde :-D.

1

Efter gåturen stoppede jeg ved McDonalds og købte en ordentlig stak is og så kørte jeg hjem til min søster med is til hele forsamlingen. Min far var der også, så det var rigtig familie-hygge. Der blev tegnet og malet, kørt på løbehjul, leget med hunde og kæmpet vandkamp.

3

2


Søndag hentede vi igen Dina og så kørte vi til Korsør. Første stop var Musholm Bugt, hvor vi gik en dejlig tur af et skønt cykel- og gangsti system. Det var virkelig en smuk rute og så var det en bonus, at vi endte på en del af stranden, hvor der ikke var så mange mennesker, så hundene kunne få sig en svømmetur og blive kølet lidt af.

2

Vi kørte videre ind til Korsør by og gik en dejlig tur på havnen og ved Korsør Fæstning. Hero er meget glad for vand og havde meget svært ved at forstå, at han ikke bare kunne hoppe i havnen fra kajen. Yiks!

DSC_0083

3

Nede på havnene gik to fyre og arbejdede på en båd, mens deres 3 spaniels løb omkring dem, svømmede og legede i vandet. Det så helt fantastisk ud. De 3 spaniels må have haft den bedste dag!

DSC_0106

Vi sluttede vores dag i Korsør med en gåtur i en park, hvor hundene kunne få lov til at løbe lidt løs.

DSC_0124

En skøn sommer weekend! Det har næsten føltes som ferie 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Beat, Biscuit, Familie, Gåture, Hero. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

