Dyndet og Sagnlandet

Mmmmm jeg sidder med en skøn kop lakrids-kaffe og tænker tilbage på en dejlig dag sammen med hundene.

I formiddags kørte vi mod Borup og Dyndet, hvor vi startede dagen med en svømmetur på den smukkeste strand i badesøen. Det lignede nærmest sandstranden på et dyrt, eksotisk ferie-sted syd på og det var nok også lige så varmt. Herligt!

1

Alle mine hunde elsker at bade, men Hero er speciel. Han lægger sig så langt ned i vandet, som det er muligt, når han stadig skal kunne trække vejret og så ligger han der og flyder rundt som en flodhest. Det er så sødt og han har det mest afslappede og salige udtryk i ansigtet, når han gør det. Awwww Hero 🙂

Hero

Efter en god time i vandet gik vi rundt om søen og så kommer vi tilbage til min lakrids-kaffe… På den anden side af landevejen fra søen, ligger Mosehuset nemlig – en gammeldags købmandsbutik, hvor man kan købe alverdens ting og sager. Mest lukus varer som honning, marmelade o.lign. eller forskellige gaveartikler. Og så er der kaffe og the i uendelig mange varianter. The er ikke lige mig, men kaffe!!!! Ooohhhh der var så meget at vælge imellem! Jeg begrænsede mig dog til 250 g. lakrids-kaffe og 250 g. hasselnødde-kaffe. Mums!

2

Bag købmandsbutikken ligger pandekagehuset, hvor jeg spiste frokost – pandekage med is og en kop kaffe, mens hundene lå  i skyggen under bordet og fik sig en lur. Perfekt! 🙂

IMAG1169

Næste stop var Sagnlandet Lejre. Når man har købt billet dertil en gang på et år, så gælder den som sæson-billet og man kan komme gratis ind resten af året og da vi jo ikke var ret langt derfra, kørte vi dertil og gik en tur.

3

Der var ret mange mennesker der i dag – det er jo midt i høj-sæsonen og der var mange aktiviteter for børn, men drengene og jeg gik mest inde i skoven, hvor der var skygge og ikke ret mange mennesker, så vi havde en dejlig og fredelig tur. Det eneste der brød idyllen var en slange, der gled væk fra stien da vi kom. Jeg håber det var en sno, men jeg må indrømme, at jeg ikke så den godt nok til at være sikker… Og Biscuit blev vildt sur, så jeg havde nok at gøre med at få ham væk, så han ikke kom i karambolage med den. Han var i fuldt kamp-beredskab! Border Collierne var fuldstændig lige glade 🙂

Jeg har nu 3 trætte, men glade og tilfredse hunde… der glæder sig til, at vi skal på eventyr igen i morgen.

Hero

Dette indlæg blev udgivet i Beat, Biscuit, Gåture, Hero. Bogmærk permalinket.

2 svar til Dyndet og Sagnlandet

  1. Helle Larssen siger:

    Ser ud til at være en dejlig dag, men jeg er da glad for at eventyret involverer mig i morgen 😉

Skriv et svar

