Frilandsmuseet

Andreas

Næste afsnit af serien om fede ferie-oplevelser, hvor man kan have hunden med, går til Frilandsmuseet. Og det er oven i købet en gratis fornøjelse 🙂

I går formiddags mødtes jeg med min søster og to nevøer (4 og 8 år) til en dejlig dag på Frilandsmuseet. Det var super hyggeligt.

3

God mulighed for være i skygge mellem træer og beplantning, så trods sommer-solen, blev det aldrig for varmt for hundene. Der var god plads selv til de mange gæster i høj-sæsonen og der er nok at se på. Hundene kunne komme med ind alle vegne – og der er toiletter flere steder, hvor man kan få vand til dem. Beat drak nu bare af hestevogns-hestenes vand 🙂
Det brugte vi også til at gøre køle-dækkener våde.

1

Mine nevøer kørte i hestevogn og der blev spist is – både i retro version og en mere moderne vaffel is og min søster købte en skøn kop kaffe til mig… Mmmmm… den var købt i den gamle købmandsgård, men den smagte nu ikke specielt retro. Den smagte af helt almindeligt lækker kaffe 🙂

2

Som så mange andre steder, vækker det opsigt, når man kommer med 3 hunde og igen i går blev i stopper af turister, der gerne ville fotograferes med hundeflokken. Først var det en familie fra Ukraine, der var facineret over, at mine Border Collier ikke var blandingshunde. I Ukraine, sagde han, var de fleste hyrdehunde-typer blandingshunde. Han fik lov til at holde alle 3 hunde, mens hans kæreste tog billeder af ham og mens jeg holdt vejret ved synet af alt det dyre fotoudstyr, der hang om hans hals og som Biscuit lystigt kradsede i, for at få mandens fulde opmærksomhed. ½ time senere var det to asiatiske damer, der løb efter os, for at få lov til at posere til ferie-albummet med hundene. De fotos de tog, så ret kaotiske ud, for deres hektiske bevægelser og skingre stemmer fik hundene helt op og ringe. Men damerne så glade ud og takkede mange gange.

4

Da alle var ved at være trætte af historiske oplevelser og de sidste is var spist, kørte vi videre til Hillerød, hvor vi tilbragte resten af en dejlig dag hos min søster.

Dette indlæg blev udgivet i Beat, Biscuit, Familie, Gåture, Hero. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

