Gavnø, Næstved Kanal og Enø

Biscuit beat hero

Min ferie-uge lakker mod enden, men vi skal lige have det sidste med 🙂
Så i dag mødtes vi med min far ved Gavnø Slot. Der er nok at se på ved Gavnø, men vi valgte nogle ting – bla. slottet – fra, fordi vi havde hundene med. Det er et rigtig fint sted at besøg med hund, man skal gøre op med sig selv, hvad der er vigtigst – at opleve slottet eller at være sammen med hundene, for det er ikke helt samme oplevelse med hund som uden. Men for mig er det vigtigst, at kunne være ude sammen med mine hunde og parken rundt om slottet er i sig selv er et meget smukt sted, der er værd at køre efter.

3

– Og min far var sød og tilbød at holde hundene, så jeg kunne gå ind og se kirken og sommerfugle huset.

Kirken var overraskende. Man gik ind i et helt almindeligt hus og når man lukkede døren bag sig, stod man pludselig i et traditionelt kirkerum med prædikestol, alter osv. Det var en rigtig fin lille kirke, som jeg var glad for, at jeg fik set.

8

Sommerfugle huset var rigtig interessant og sommerfuglene var helt utrolig flotte, men man kunne ikke være der inde så længe. Hold da op, det var varmt!

2

Min far havde sodavand og kirsebær med, så vi holdt en lille pause inden vi gik videre.

Fra en bro i parken, kunne vi se den modsatte side af Karrebæk Fjord og en lille lysbådshavn, hvor vi blev enige om at køre hen, når vi havde set resten af Gavnø.

Hero, Biscuit og Beat

En flot køretur langs Næstved Kanal på vej til en hyggelig lille havn, hvor vi gik en tur og hvor hundene også fik sig en lille svømmetur. Jeg havde ellers besluttet, at de ikke skulle bade i dag, for Biscuit var i bad i går og så så godt ud, men hvem kan stå for Heros bedende øjne, når der er vand i nærheden? Så Biscuit må bare have et bad mere, når han igen bliver nusset at se på, efter de mange svømmeture.

4

Vi sluttede dagen med en sen frokost på Enø. Enø Strand er en meget populær badstrand og Enø tiltrækker også en del turister, så der var gang i den i dag med musik på kanalen mv. Så hyggeligt.

5

Drengene og jeg tog afsked med min far og kørte hjemad efter endnu en god dag.

Dette indlæg blev udgivet i Beat, Biscuit, Familie, Gåture, Hero. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

