Mørke

Det er efterhånden svært at nå at komme ud med hundene i dagslys. Jeg har som regel fri kl. 16, men sommetider kan jeg gå ½ time før.

Hvis jeg går kl. 15.30, så kan jeg lige nå at passe en times hundetræning ind inden det bliver helt mørk. Senere end det, så må jeg finde et sted med gadebelysning, hvis jeg vil træne.

Og lige meget hvad, så bliver gåturen på hverdage i mørke, så jeg har afprøvet forskelligt sikkerhedsudstyr til drengene. Halsbånd med refleksstriber eller lys virker ikke rigtigt hos mine hunde, fordi de har så meget pels, at halsbåndet forsvinder ind i pelsen.

Lys på linerne (de små lygter) virker fint nok, men det, som jeg har været gladest for er refleksveste. Gule dækkener med striber af refleks langs siden og i halsbåndet. Med dem på, er vi svære at overse 🙂

DSC_0009

Dette indlæg blev udgivet i Gåture. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

