Dyndet

Dyndet

Jeg var ved at løbe tør for kaffe og min favoritkaffe kan bla. købes i Mosehuset, der ligger lige ved siden af en smuk lille sø, hvor man kan bade og en skov, hvor man kan gå tur, så drengene og jeg lavede en udflugt ud af det.

Vi kom fint frem til Dyndet, men jeg fik lidt af en overraskelse, da jeg ville parkere. Den parkeringsplads, som vi plejer at holde på, lå under 50 – 75 cm. vand. Hero kunne svømme på parkeringspladsen. Sååååhhh… vi kørte op til Mosehuset og parkerede der.

8

Parkeringspladsen

Vi startede med at bade. Mine hunde elsker vand, så det er lidt irriterende, at prøve at gå tur med dem i nærheden af vand, hvis ikke de har fået lov til at svømme.

5

Så de svømmede og svømmede og hyggede sig rigtig meget og vejret var fantastisk, så jeg nød at stå og se hvor glade de var.

3

De legede med en frisbee og undervejs i dag, troede jeg faktisk, at vi havde mistet den for evigt. Jeg havde lidt svært ved at styre hvilken retning den fløj i, når jeg kastede, så på et tidspunkt havnede den i toppen af noget krat. Jeg forventede ikke, at Hero ville kunne få fat i den der, men når hans legetøj er på spil, så giver han ikke så let op og han det lykkedes ham, at få trukket den ned.

4

Da de havde leget i vandet i en times tid, blev jeg imidlertid enig med mig selv om, at vi nok hellere måtte komme videre. Vandet er trods alt stadig koldt og deres muskler er nok ikke helt i form til flere timers svømning efter en lang vinter, hvor de har motioneret på anden måde end i vand.

Så vi skridtede af med en dejlig tur rundt i det smukke landskab ved sø og skov.

7

Hundene ventede i bilen mens jeg fik købt min kaffe og som afslutning på turen, spiste vi en frokostpandekage ved pandekagehuset bag Mosehuset.

2

Hundene var simpelthen så gode – de lod sig klappe af forbi-passerende og ellers lå de bare og nød solen, mens jeg spiste min frokost – og de fik selvfølgelig lov til at smage.

1

På vej hjem stoppede vi og sluttede dagen af med endnu en lille gåtur.

Hundene har sovet siden vi kom hjem og jeg har haft travlt med rengøring, tøjvask og madlavning – sådan er livets goder så uretfærdigt fordelt 😀

Dette indlæg blev udgivet i Beat, Biscuit, Gåture, Hero. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

