Tillykke med fødselsdagen, Marcus!

I dag måtte jeg overlade hvalpehyggen til Helle, for min dejlige nevø Marcus fylder 5 år og det skulle fejres!

Marcus

Drengene og jeg kørte hjemme fra ved 9 tiden og stoppede undervejs for at gå en god tur. Vi var inviteret til frokost hos min fars faster Gudrun, så dagens første stop var i Virum.

Gudrun serverede en lækker frokost og da vi havde spist, havde hun en overraskelse parat til mig. Jeg er opkaldt efter min oldemor – Gudruns mor – og Gudrun havde 3 bøger, som min oldefar gav til min oldemor, da han begyndte af flirte med hende. Foran i hver af de 3 bøger, har han skrevet en personlig hilsen til hende.

Dette er fra bog 1 “Lillians Forlovelse” af Ingeborg Vollquarts. I den har min oldefar skrevet:

Frk. Emmy Pontoppidan
Til venlig erindring om Deres ophold i Løgstør og med megen tak for Deres smaa opmuntrende Visitter, saavel her i Kontoret som i mine Rosiner, Vindruer og Chokoladeæsker.
Kaj Simonsen
Løgstør d. 13/1 1916

Oldemor

Min oldefar havde en købmandsbutik og åbenbart var min oldemor glad for rosinerne, vindruerne og chokoladen 🙂

De blev gift i 1919 – 3 år efter denne hilsen.

Hundene var også inviteret på besøg hos Gudrun, men jeg syntes at 3 hunde i et ‘ikke-hunde-hjem’ var lidt overvældende, så de kom ind en af gangen og det var rigtig fint.

3

Lidt i 2 brød vi op og kørte mod Hillerød, hvor Marcus fødselsdag skulle fejres. Der var dækket op med et fantastisk kaffe/kagebord. Puuuh, jeg spiser altid for meget ved mine nevøers fødselsdage!

Og så skulle der åbnes gaver. Man får rigtig mange gaver, når man fylder 5 år!

2

Efter kaffen gik vi ud og hyggede med Phlat balls, hvilket er det nyeste hit hos mine nevøer. Det er bolde, er kan klappes sammen og som derefter af sig selv popper op og bliver runde igen. De var faktisk ret sjove og hele familien kunne være med i legen.

1

Vi skulle selvfølgelig også ud og gå med hundene. Andreas lavede en lille opvisning med Hero – det var lidt svært, når der var publikum på, men de var seje.

4

Min far, Gudrun og jeg fik en længere tur med hundene – nevøerne kunne ikke rigtigt løsrive sig fra alt et spændende nye legetøj for at gå med 🙂

5

En skøn dag sammen med familien.

Og hundene og jeg sluttede dagen med en aftentur i akademihaven, så nu er alle trætte efter en begivenhedsrig dag.

7

Dette indlæg blev udgivet i Beat, Biscuit, Familie, Hero. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

