En beslutning

Gollum

Gennem de sidste 0 – 5 uger, har jeg spekuleret og tænkt, så jeg er blevet mere gråhåret end jeg var før hvalpene blev født. Hvilken hvalpe skulle være den, som jeg skal leve sammen med i de næste mange år?

Gollum

Jeg forelskede mig jo hovedkuls i Gollum, allerede da jeg hjalp ham ud af fosterhinden. Den gang var der ingen personlighed eller egenskaber, at hæfte følelserne op på, men det var ikke desto mindre kærlighed og i en sådan grad, at jeg fik helt ondt i maven ved tanken om, at han skulle et andet sted hen.

Men fornuften trængte sig på og jeg kiggede pligtskyldigt på de andre to hanner og så kvaliteter i dem. Søde Fnug, der minder så meget om Hero og hele tiden vil mennesker. Sikke en kontakt, man kunne få med en hund, der i den grad er opmærksom på mennesker og så gerne vil være sammen med dem. Og Fifty, der altid har været den første til alting. Den første til at åbne øjnene, den første til at gå, den første til at kravle op på de nye legeting… den første til alting. Udadvendt og målrettet… Aldrig i baggrunden. Sikke en konkurrencehund.

Men det gik op for mig, at jeg godt måtte snakke om, at jeg måske ville vælge Fnug eller Fifty, men Helle måtte ikke snakke om hvor Gollum så skulle hen! Og hvis liningen skulle gå op, så måtte Gollum jo nødvendigvis et andet sted hen, hvis jeg skulle have en af de andre med hjem.

Gollum

Og selv om Gollum oprindeligt blev valgt, før der var nogen rigtig personlighed, så har han udviklet sig til en sej lille fyr. Han er en udadvendt lille tromler med en stærk vilje. I går lykkedes det ham, at komme ud af hvalpegården. Han blev selvfølgelig sat ind igen og den næste time – indtil han kom i seng – brugte han på at prøve at komme ud igen. Når han sætter sig noget for, så giver han ikke op. Han hviler i sig selv og da jeg tabte en metalskål lige bag ham, var der ingen reaktion. Jeg konkluderede, at han enten er døv eller fuldstændig kold overfor den slags lyde og eftersom, at han er den først til at hører, når der kommer mad, så er han næppe døv 😉

Det kan godt være, at Fifty er den første til det hele, men når der kommer mad på bordet, så er det Gollum den første 😀

Gollum

Sååååh i går, da mine nevøer var på besøg, så sagde jeg for første gang “Nu skal I møde Gollum, det er ham jeg skal ha’!” uden forbehold som “med mindre noget ændre sig….”, eller “lige nu ser det ud som om, at det er ham jeg skal have”. Det var en klar udmelding!

Og mine nevøer godkendte mit valg og syntes også, at Gollum var den sødste, så beslutningen er truffet. Gollum bliver den næste Hazyland Dreng ❤

Gollum

Gollum

Dette indlæg blev udgivet i Gollum, Hazyland Hvalpe. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

