Der er så meget at lære

Gollum, 8½ uge gammel

Gollum, 8½ uge gammel

Der er så meget at lære, når man er en lille hvalp – og en del af det, er det vigtigt at lærer, inden jeg begynder at arbejde igen om en god uges tid… Nemlig at kunne være alene hjemme.

– Så i dag har aktiviteterne været delt op, således at Gollum blev træt og kunne være alene, mens jeg lavede noget med de store.

Zooooom - løber du ikke den forkerte vej, hvis det var meningen, at du skulle komme og afleverer????

Zooooom – løber du ikke den forkerte vej, hvis det var meningen, at du skulle komme og afleverer????

Vi startede med at kører ud på træningspladsen og hygge/træne/lege lidt med hundene. Først Gollum og da han var træt, ventede han i bilen, mens de andre trænede. Han var dygtig – han var stille det meste af tiden.

Se hvad jeg har!

Se hvad jeg har!

De bedste bold :-)

De bedste bold 🙂

Han har en klov i sit bur og jeg har opdaget, at jeg kan mase et par Ostekræs (Kingsmoor) flade nede i den og så bruger Gollum tid på at slikke/gnave dem ud og så falder han til ro og falder i søvn, når han lades alene. Det har været så godt i dag.

Næste aktivitet var en bytur med Gollum. Jeg købte en dejlig is, som jeg sad på en bænk og spiste, mens Gollum betragtede alle de biler, busser, motorcykler, børn og voksne der passerede. Efter en halv time, var han fyldt fuldstændig op med indtryk og var klar til at tage sig en lang lur, mens jeg gik en tur med de voksne hunde.

Der er så meget at se på...

Der er så meget at se på…

Man bliver virkelig træt af alle de indtryk.

Man bliver virkelig træt af alle de indtryk.

De nød at gå tur uden Gollum – de kunne gå i et normalt tempo og der var ingen, der bed i dem eller sprang op i hovederne på dem.

Jubiiii ingen hvalp til at forstyrre gåturen og freden :-)

Jubiiii ingen hvalp til at forstyrre gåturen og freden 🙂

Gollum vågnede ikke engang, da vi kom tilbage. Han sov i 2½ time uden at rører sig ret meget 🙂

Zzzzzzzzz

Zzzzzzzzz

Da han vågnede, var han imidlertid klar igen og det var heldigt, for jeg havde inviteret os til en kop kaffe hos Erik og Ingelise. Erik og Ingelises hunde er alle venlige hunde, der er gode til hvalpe, så selv om Gollum fandt det til overvældende i starten, at blive præsenteret for en ny flok af voksne hunde, så varede det ikke længe før han legede med 8 mdr. gamle Happy. De legede al den tid jeg var der – og Happy var ikke meget for, at jeg skulle have Gollum med mig, da jeg gik. Hun ville gerne have beholdt ham ❤

8

9

10

11

12

Mens Gollum sov, tog jeg igen de voksne hunde på en gåtur og da vi kom hjem, var alle klar til at få mad. De var sultne efter al den aktivitet.

En søvnig fyr i bilen mens jeg gik tur med de voksne hunde

En søvnig fyr i bilen mens jeg gik tur med de voksne hunde

Gollum havde en times leg i hvalpegården og nu sover hele flokken. Sikke en dejlig dag, hvor jeg har nydt mine hunde og hvor Gollum har haft rigtig gode ‘alene hjemme oplevelser’.

Dette indlæg blev udgivet i Gollum. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

