Den sidste ferie dag

I dag er min sidste ferie dag. Nu er det weekend og der ville jeg have haft fri alligevel. På mandag starter jeg arbejde igen. Jeg tænker, at Gollum godt kan tackle det, men det havde været dejligt at have en uge mere sammen med ham. Han sover endnu ikke igennem om natten endnu, så en 8 timers arbejdsdag er ret lang tid.

Jeg gør en del ud af at forberede Gollum på, at hverdagen snart starter igen. Vi prøver at holde formiddagene uden de store aktiviteter, så han vænner sig til, at man godt kan vågne uden at skulle i gang med det helt store lige fra morgenstunden. Når jeg skal til at arbejde igen, sætter vi jo ikke de store oplevelser i gang inden jeg skal på arbejde.

Såååå en stille og rolig formiddag hjemme og efter frokost kørte vi til søen for at bade. Beat har tacklet Gollums indflytten så meget bedre end jeg havde forventet og i dag tog vi hele turen til søen uden at Beat havde mundkurv på. Det gik strålende. Ingen problemer 🙂

Gollum

Gollum

Gollum bliver bedre til det med vandet og våde fødder for hver gang vi tager til søen. Han går længere ud og han bliver ude i længere tid.

Våde tæer :-)

Våde tæer 🙂

Meeen det varer længe inden han er lige så langt ude som Hero og Beat.

Meeen det varer længe inden han er lige så langt ude som Hero og Beat.

Biscuit

Biscuit

Vi kom hjem og tog en lur (hundene – ikke jeg 😉 ) inden vi kørte til Enø. Vi havde aftalt at mødes med min far på stranden og gå en tur. Vi kom ca. 15 minutter før ham, så hundene fik lige en svømmetur mere og det var de ret tilfredse med.

Hero og Beat

Hero og Beat

Gollum

Gollum

Hero med legetøjet og Beat

Hero med legetøjet og Beat

En dejlig gåtur med indlagte hvalpe-hvil (en hvalp går ikke så lang mellem hvilepauserne) og en Gollum på armen en del af vejen. Jeg håber snart, at han bliver bedre til at gå, for han er ret tung at bære rundt med 😀

Min far sammen med hundene

Min far sammen med hundene

Beat, Hero, Biscuit og Gollum

Beat, Hero, Biscuit og Gollum

En smuk dag

En smuk dag

Efter gåturen kørte vi til Karrebæksminde og spiste middag på Restaurant Brohuset. Det har været en dejlig varm dag, men det blev lidt koldt hen under aften. Men da var vi heldigvis færdige med at spise og kunne kører hjem i varmen.

Middag i Karrebæksminde

Middag i Karrebæksminde

Vi har joket med, at Gollum og hans søskende er godt præget på café besøg, fordi Helle og jeg havde dem med på torvet et par gange, hvor vi spiste frokost, mens hvalpene sov. Jeg må nu sige, at Gollum ikke helt levede op til sin sædvanlige standart i aften. Han gad overhovedet ikke sove mens vi spiste. Han futtede rundt og drillede de store hunde, fandt mærkelige ting at tygge i og prøvede at grave sig ind under bordet. Først da vi skulle til at gå, valgte han at lægge sig til at sove og så gad han ikke rejse sig og gå ud til bilen igen 😀

Fjollede Gollum

Fjollede Gollum

En flot aften på havnen

En flot aften på havnen

Broen gik op, lige som min far og jeg skulle til at kører hjemad.

Broen gik op, lige som min far og jeg skulle til at kører hjemad.

Dette indlæg blev udgivet i Beat, Biscuit, Familie, Gåture, Gollum, Hero. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

