Fridag

Normalt, når der er møde i Kennel Klubben, så tager jeg tidligt fri fra arbejde, så hundene kan nå en lille gåtur mellem arbejde og møde, men lige meget hvordan man vender og drejer det, så bliver det nogle meget lange dage med megen ventetid i bilen for hundene. Det kan gå, fordi det kun sker engang i mellem og fordi hundene har en alder, hvor de kan tackle det.

Men med en hvalp i huset, er det ikke en mulighed med så lange dage uden ret megen aktivitet. Gollum er rigtig god til de 8 timer, hvor jeg er på arbejde, men mere end 8 timer går simpelthen ikke. Når de 8 timer er gået, så skal han ud og bruge sin energi – ellers bliver han frustreret, gøende og i det hele taget umulig at være i nærheden af. Det vil jeg ikke byde ham – for han reagerer jo bare på at tingene er for meget. – Og det vil jeg heller ikke byde mig selv eller de voksne hunde i flokken.

Såh i stedet for at tage tidligt fri i går, så tog jeg en fridag, så jeg kunne bruge formiddagen på hundene og være til møde i Kennel Klubben kl. 15 uden at have dårlig samvittighed.

Vi tilbragte formiddagen ved Tystrup Sø og det var skønt.

Tystrup Sø

Tystrup Sø

Det var lidt koldt og blæsende, så der var bølger på vandet og det var Gollum ikke sikker på, hvad han skulle mene om. Han ville gerne snuse til dem, men hver gang han stak næsen ned, så sprang bølgen i hovedet af ham. Han var ikke helt tilfreds.

Gollum

Gollum

De store drenge havde naturligvis ikke den slags skrupler. Jo større bølger, jo sjovere er det 🙂

Beat og Hero

Beat og Hero

Da vi kom hjem, kunne Gollum lige nå at få lidt frokost, inden vi kørte til Solrød til møde.

Og efter mødet gik turen til Hvalsø, hvor jeg startede med at gå en tur rundt om søen over for skolen med alle 4 hunde. Derefter kom Gollum i bilen og så havde jeg en time til at lufte og træne de 3 store.

Kl. 19 startede Gollums første hvalpetræning. Vi var 4 hunde på holdet + en familie, der ikke havde hentet deres hvalp endnu, men som kom for at følge undervisningen uden hund, så de var klar, når deres hvalp flyttede hjem til dem.

De 3 andre hunde var en spaniel, en beagle og en hovawart. Hovawarten var ældre og større end de andre, der passede rigtig godt sammen i størrelsen. De gav lidt udfordringer efter træningen, da hvalpene gerne ville lege, men ellers var det et fint og homogent hold.

Gollum var en lille stjerne. Han var så fokuseret på mig og ville bare så gerne. Jeg har aldrig oplevet ham så ‘på’ før. Måske er han ved at blive en stor dreng, der kan koncentrere sig i længere tid :-). En rigtig god oplevelse for både hund og ejer ;-).

Og på trods af, at Gollum havde spist mange godbidder til træning, så bliver man åbenbart sulten af så mange oplevelser på den dag… Han spiste hvalpefoder på vej hjem i bilen, men var klar til sin aftensmad igen da vi kom hjem. Awwwwww lille mand.

Og han sov igennem i nat! Det er kun anden gang siden han flyttede hjem til os og så vidt jeg husker, var første gang også efter en hvalpetræning, så han skal åbenbart bare tumle med andre hunde inden sengetid. Mmmmmm godt vi har aftentræning igen i morgen 😉

Dette indlæg blev udgivet i Beat, Biscuit, Gåture, Gollum, Hero, Træning. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

