træt.com

Jeg er en lille smule træt i dag… Hvorfor? Joh ser du…

27

Jeg gik i seng til normal tid i går. Der var noget uro i hvalpegården, men det er der tit. Gollum skal lige have et flip inden han kan sove – det regnes efterhånden som helt normal og fuldt ud acceptabel adfærd. Sådan flytter grænsen for hvad, der er acceptabel adfærd sig løbende 😉

Efter en 20 minutters tid blev der ro og jeg kunne høre, at Gollum gik i gang med at gnave kødben. Strålende, så skulle der soves.

Og så begyndte Hero at knurre – helt nede i maven, dybt og vedvarende… Jeg kunne stadig hører Gollum gnave kødben, så det var ikke ham, der var på krigsstien. Jeg rakte hånden ned til Hero, der lå lige ved siden af min seng, for at berolige ham. Jeg fik fat i en hvalpenæse???? Men Gollum gnavede stadig kødben i den anden ende af hvalpegården???? Jeg tændte lyset… Og der lå Gollum og gnavede lystigt i Heros fod. Og Beat lå inde i hvalpegården – der i øvrigt stod åben – og gnavede i kødben.

Ok, situationen blev rettet. Beat kom ud af hvalpegården og Gollum kom ind og jeg lukkede lågen forsvarligt (og tjekkede lige igen, at den var lukket) og så gik vi i seng igen.

15 minutters uro i hvalpegården og så kunne jeg pludselig mærke en, der åndede mig i nakken. Og det var egentlig lidt sært, for der burde ikke være nogen bag ved mig???? Jeg indrømmer blankt, at jeg et øjeblik genovervejede min ellers ret afvisende indstilling overfor spøgelser og gespenster.

Jeg tændte igen lyset, kiggede op og fik øjenkontakt med en meget tilfreds Gollum. Han sad på toppen af sin flybox-hule og kiggede ned på mig. Han har ofte forsøgt at komme op på taget af hulen, men har ikke tidligere haft succes med projektet. Det havde han så lige præcis i går, da jeg gerne ville sove. Og da han var så heldig at få øjenkontakt med mig, tog han et skridt ud over kanten af hvalpegården og ned i mit ansigt – hvor han satte en klo i min næse, så jeg fik næseblod. Ahhh men altså! Op igen, hvalp ud i haven til opbevaring mens der kom styr på de øvrige småting (med blod løbende ud af næsen), ud på badeværelset for at stoppe næseblodet, flybox ud af hvalpegården, hvalp tilbage i hvalpegården OG SÅ ER DET ALTSÅ SENGETID GOLLUM! Så meget har grænsen for acceptabel adfærd heller ikke flyttet sig.

15 minutters fjollen med bold i hvalpegården og så endelig… Ahhhhh… ZZZZZZZzzzzzzzzzzzz

Dette indlæg blev udgivet i Gollum. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

