Animaks

For nogen tid siden stødte jeg på en webshop – Animaks -, der havde et usædvanligt stort udvalg af naturlige tyggeting til hunde.

Når jeg skal bruge godbidder, så er der et par kriterier, der skal være opfyldt:

  • De må ikke tage for lang tid at spise – Beat har en del ressourceforsvar og så længe de spiser de tyggeting de får af en gang, så er det ikke noget problem, men hvis der ligger halvspiste lækkerier, så er der stor sandsynlighed for, at der kommer en konflikt ud af det, fordi han bliver stresset og ikke kan lade være med at vogte det.
  • Biscuit er ikke den store tygger. Han har mindre kæber end border collierne og mangler også et par store kindtænder, som flækkede og blev opereret væk, så selv om han gerne vil have de samme lækkerier som de andre, så er det ikke altid, at han kan overskue at spise det, hvis det kræver for meget tyggen.

Oftes bruger vi tørret kallun eller okseører som godbidder, men på Animaks hjemmeside var der en hel masse spændende alternativer, der så ud til at kunne fungerer for mine hunde og som var lidt anderledes end det de er vant til.

Animaks godbidder

Animaks godbidder

Jeg bestilte 6 poser:

  • Kaninører
  • Hønsemaver
  • Grisetarme
  • Lammespiserør
  • Vildttern
  • Hønsefødder

Godbidderne blev leveret lyn-hurtigt og de var perfekte for mine hunde.

Hønsemaverne og grisetarmene passede lige præcis til Biscuit. Han får et par stykker ad gangen, når den andre får en større tygge-ting. Tit har vi været ude i, at Biscuit skulle have ‘noget andet’ fordi han ikke kan tygge de ting, som de store får og så dufter deres alligevel bedre og så gider Biscuit ikke spise det han får, men prøver at stjæle de andres, selv om han ikke kan spise det, når han får fat i det. Resultat: Biscuit ligger på en bunke af ting, som han ikke kan tygge sig i gennem, men som han gerne vil have og de andre har ikke noget (Biscuit er godt nok den mindste, men han er også den ældste og de andre forguder ham og lader ham tage det han vil have).

Kaninørerne og lammespiserørene er fine i størrelsen til alle mine hunde – de tager ikke lang tid at spise, men hundene er glade for dem og nyder dem.

Hønsefødder er et kæmpe hit – dem havde vi prøvet før og vi gav dem også til hvalpene, da de var små.

Vildtternene troede jeg kunne have en god størrelse som træningsgodbidder, men de er lidt for store og de tager tid at tygge, men hundene er vilde med dem, så nu er det en lille snack, som de kan hygge sig med, når jeg går fra dem og de skal være alene hjemme.

Såh alt i alt er jeg begejstret for den nye webshop og de mange muligheder. Jeg tænker, at jeg med min næste ordre også skal prøve oksesener og grisetryner…

Dette indlæg blev udgivet i Tanker og debat. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

