Rød rute

Midt i sidste uge, stødte jeg på en ny gåtur. Det var en ‘Spor i Landskabet‘ tur og der var to ruter, der udsprang fra samme parkeringsplads. Den gule rute er ikke så lang – 5 – 7 km – og passer perfekt til en eftermiddag efter arbejde.

Gul rute markeret med gule pile

Gul rute markeret med gule pile

Den røde rute er noget længere – den kan komme helt op på 13 km. eller mere og den besluttede jeg mig for at udforske i dag.

Rød rute

Rød rute

13+ km er lige i overkante for en ung hvalp som Gollum, men hvis jeg parkerede et andet sted end jeg plejer, så kunne jeg skære 5 km. af turen og så var det stadig en fin rute, men mere passende for små hvalpeben. Det blev en 7 – 8 km tur og når vi gav os god tid og tog en pause undervejs, så kunne Gollum godt følge med.

Hazyland flokken på farten

Hazyland flokken på farten

Det var en rigtig dejlig tur gennem meget varieret landskab og så smukt. Vi gik på grus-veje, ad skovstier, på små landeveje… steder jeg aldrig har været før og som jeg ikke ville have fundet, hvis ikke jeg havde fulgt den beskrevne rute.

Nyd det varierede landskab:

2

3

5

6

7

8

11

18

Ruten var markeret med pile hele vejen. De fleste steder, var afmærkningen let at få øje på.

Tydelige røde pile

Tydelige røde pile

Men der var enkelte steder, hvor man skulle kigge sig godt for.

Den var knap så nem at få øje på.

Den var knap så nem at få øje på.

Da vi var kommet 2/3 gennem ruten fandt vi et roligt sted med læ og holdt frokostpause. Jeg havde taget en bolle med og solbærsaft og der var vand og hundekiks til drengene.

Sikke en smuk spisesal

Sikke en smuk spisesal

Biscuit og Gollum syntes vist, at min bolle så lækker ud

Biscuit og Gollum syntes vist, at min bolle så lækker ud

Beat nød også pausen

Beat nød også pausen

Vi sad et godt stykke tid og nød den smukke spise-sal, mens Gollum fik hvilet sine ben og alle hundene hyggede.

Øj lækre hundekiks til pausen

Øj lækre hundekiks til pausen

Gollum

Gollum

Ahhhh det var en skøn tur og vejret var med os. Jeg havde regnjakke med, for på vej ud til start-stedet, kom der en voldsom byge, men det holdt tørt alt den tid vi gik og den grå himmel med sollys gav en smukt lys, som bare gjorde landskabet endnu smukkere.

19

Dette indlæg blev udgivet i Beat, Biscuit, Gåture, Gollum, Hero. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

