Aktivitetstårn

I fredags fik Gollum et nyt aktivitets-legetøj, men vi har haft travlt hele weekenden, så jeg ville gemme det til en dag, hvor han havde mere brug for nye udfordringer end på en weekend dag, men i dag kunne vi jeg ikke vente længere 🙂

Jeg fyldte små oste-tern i de 6 ‘huller’ og introducerede Gollum for hele molevitten.

Hvad Søren er det for en oste-automat???

Hvad Søren er det for en oste-automat???

Han fangede lyn-hurtigt ideen. Jeg var overrasket over, at han først fandt ud af at trække de små blå plader ud, for at få godbidden til at falde ud. Jeg troede at de grønne ‘propper’ ville være letter for ham, fordi han har et aktivitets-spil i træ, der fungerer på nogenlunde samme måde som dem.

Bare hiv i snoren, så falder osten til jorden.... Jo jooo... :-D

Bare hiv i snoren, så falder osten til jorden…. Jo jooo… 😀

Men de blå plader blev først tømt og derefter de grønne propper.

Hallooooo.... er det et ostetern dernede????

Hallooooo…. er det et ostetern dernede????

Gollum var ret fornuftig og rolig i sin tilgang til opgaven. Ikke noget med at blive frustreret og fjollet. Han løste det bare stille og roligt.

Jeg skal nok få den!

Jeg skal nok få den!

Got it!

Got it!

Men, når han fik en plade eller en prop ud, så skulle der lige fjolles med den og når det var ude af systemet, kunne han igen arbejde mere fornuftigt på at få den næste godbid ud.

Og så lige en sejrs-dans... Man skal i øvrigt aldrig gå ned på legetøj!

Og så lige en sejrs-dans…
Man skal i øvrigt aldrig gå ned på legetøj!

Dette indlæg blev udgivet i Gollum, Hvalpe-motivation. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

