½ år

Lille bitte Gollum <3

Lille bitte Gollum ❤

Lille bitte Gollum fylder ½ år i dag. Han er nu ikke så lille bitte mere, men navnet hænger ved, selv om han efterhånden er en stor dreng. I hvert fald bag på! Han er stadig en hel del højere bag til end på forparten. Jeg håber, at han indhenter sig-selv en dag 😉

Lille Gollum er efterhånden faldet god til i Hazyland flokken. Beat accepterer ham – i langt højere grad end jeg havde turdet håbe og han kommer godt ud af det med Biscuit og Hero, selv om Hero stadig bliver lidt træt af alle hans kys og at Biscuit sommetider synes, at han er lidt voldsom i sine kærlighedserklæringer. En overvældende glad og kærlig hvalp kan jo godt vælte en lille sheltie omkuld.

Fordelen ved at opdrætte sin egen hvalp sammen med en veninde er, at når hvalpen opfører sig pænt og er artig, så er han mit opdræt. Men når han er en bandit og er på gale veje, så er han Helles avl!

Så da han blev BIM Baby på udstillingen eller havde sin flotte HTM debut i sandkasseklassen, så var det skam mit eget opdræt – en rigtig Hazyland hvalp.

Gollums første udstilling - BIM Baby

Gollums første udstilling – BIM Baby

HTM debut i sandkasseklassen. Han blev også konkurrencens bedste debutant.

HTM debut i sandkasseklassen. Han blev også konkurrencens bedste debutant.

Men da han i går aftes rullede sig i l*** og lugtede meget meget grimt eller når han vækker mig om natten, fordi han skal slæbe sine legeting ind og ud af tunnellen, så er han Helles avl 😀


Når Gollum leger ovenstående leg midt om natten, så er han helt klart Helles avl! Legen er ellers ret sød. Han gemmer sig i tunnellen, tager en legeting med der ind og så skiftevis smider han legetingen ud og henter den ind i tunnellem. Det ser mega sødt ud, meeeeeen det larmer virkelig meget om natten!

Det er helt mærkeligt, at han kun er ½ år gammel. De første 2 måneder boede han jo hos Helle, så han har kun boet hjemme hos mig i 4 måneder. Det føles lidt som om, at han altid har været der og som om vi allerede har oplevet en masse sammen.

Måske er det fordi Helle og jeg talte om ham i årevis inden han rent faktisk blev født. Han har været i min bevidsthed meget meget længere end han rent fysisk har været her.

En af de første oplevelser Helle og jeg havde sammen med vores nye udbyggede flokke var til Sagnlandet Lejre

En af de første oplevelser Helle og jeg havde sammen med vores nye udbyggede flokke var til Sagnlandet Lejre

Fakse Kalkbrud

Fakse Kalkbrud

Tour de Jylland

Tour de Jylland

Selv om Gollum og jeg kun har kendt hinanden i 6 mdr. så har vi allerede lært en masse sammen og lave en masse sammen. En border collie er trods alt en arbejdshund.

Træning hos Birgitte Brüel

Træning hos Birgitte Brüel

Opvisning ved byfest

Opvisning ved byfest

Opvisning ved Store Hestedag

Opvisning ved Store Hestedag

Kursus i Hangar 17

Kursus i Hangar 17

Undervisning hos Heidi

Undervisning hos Heidi

Træningsdag på Falster

Træningsdag på Falster

Gollum er en ballade-mager, der holder mig vågen om natten (fordi han støjer og ikke sover ret meget) og som stadig – 6 mdr. gammel – bider og flår i alting, men på trods af det, så er jeg helt pjattet med min lille sort-fod. Tillykke med ½ års dagen Golbert ❤

Og tillykke til de 5 andre Hazyland hvalpe 🙂

Helle – en kæmpe tak for, at du gjorde Gollum, Ex-it og de 4 andre mulige!

Dette indlæg blev udgivet i Gollum, Hazyland Hvalpe. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

