Træning og familiebesøg i Hillerød

Trine Rafn underviser

Trine Rafn underviser

Vi startede tidligt i går morges, for vi skulle være i Hillerød kl. 10. Jeg havde booket en plads til Gollum ved en træningsformiddag med Trine Rafn.

Vi kom frem, fik luftet drengene efter køreturen, slæbt vores ting ind og slået lejr. Der var 3 deltagere foruden mig og jeg kendte de fleste af dem i forvejen. Især var det hyggeligt at se med Ulrike, som ejer Robbies datter Tasja. Hende har jeg ikke set i lang tid, så vi skulle lige opdateres og snakke om gamle dage 🙂

Ulrikes hund Topsy

Ulrikes hund Topsy

Undervisningen var delt op, så vi hver især havde 4 sessioner sammen med Trine. Jeg havde to emner vedr. Gollums træning, som jeg gerne ville have feedback på. Første session brugte jeg på at snakke hovedposition i heelwork og anden session brugte jeg på udløb til kegle.

De sidste to sessioner brugte jeg til snakke indlæring af en ny øvelse med Hero. Gollum havde ikke noget imod, at onkel Hero lånte lidt af hans tid 😉

Camp Hazyland

Camp Hazyland

Efter træningen pakkede vi sammen og kørte de 10 minutters vej til Ålholmparken, hvor min søster bor og så havde jeg en dejlig lang eftermiddag sammen med hende og mine to nevøer.

Marcus hyggede med at dekorere en fin tallerken

Marcus hyggede med at dekorere en fin tallerken

Og Andreas lavede et flot navneskilt til Gollum i perler

Og Andreas lavede et flot navneskilt til Gollum i perler

Hundene havde jo fået trænet, men de trængte til en gåtur og heldigvis kunne jeg godt lokke mine nevøer med ud. Det er jo ingen sag at gå tur med 4 hunde, når man har en hjælper på hver hånd.

Beat, Hero, Gollum, Andreas, Biscuit og Marcus.  Marcus prøver at forklare Biscuit, at han skal kigge på kameraet.

Beat, Hero, Gollum, Andreas, Biscuit og Marcus.
Marcus prøver at forklare Biscuit, at han skal kigge på kameraet.

Andreas og Gollum blev rigtig fine venner og fungerede godt sammen og Biscuit er jo Marcus’ store kærlighed, så jeg skulle kun koncentrere mig om Hero og Beat.

Andreas med Gollum og Marcus med Biscuit

Andreas med Gollum og Marcus med Biscuit

Da vi kom tilbage stod den på hygge sammen med Gollum, der godt nok syntes at det var lidt sært, at han skulle konkurrere med en iPad og en telefon om opmærksomheden.

Hygge i hvalpegården

Hygge i hvalpegården

Han var mere tilfreds, da Marcus fandt en Bamse til ham, som de kunne lege med 🙂

Bamse, Marcus og Gollum i fuld firspring

Bamse, Marcus og Gollum i fuld firspring

En super hyggelig dag sammen med hundene og min familie. Det var lidt mindre hyggeligt at skulle køre hjem – voldsom kø på motorvejen. Jeg formoder det var et trafikuheld, for der kom udrykningskøretøjer bag fra, der prøvede at komme gennem den fastlåste trafik. Efter 30 minuters sneglefart, smuttede jeg af ved en afkørsel og kørte ad landevejen indtil jeg var på den anden side af køen, men hold da op, det føltes som en lang tur.

Dette indlæg blev udgivet i Familie, Gollum. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

