Siden vi kom hjem fra England…

Onsdag aften  – meget sent – kom vi hjem efter en dejlig uge i England. Læs her!

Torsdag morgen sov vi længe. Jeg var helt game over og ramt af den engelske forkølelse, som jeg havde slæbt hjem. Det tog sin tid at komme i gang.

Men hen over middag, fik vi pakket ud og vasket det første tøj og kl. lidt over 1 var vi klar til at køre ned og sige farvel til Ingelise og Eriks hvalpe, der skulle flytte hjemme fra. Det var vokset vildt meget i den uge, hvor jeg har været væk og de var bare så dejlige.

Efter en hurtig kop kaffe, gik turen videre til Lille Skensved, hvor jeg skulle mødes med Helle og hendes flok til en gåtur. Vejret var fantastisk og efter en uge, hvor vi ikke havde snakket sammen, var der nok at indhente, så vi gik en god lang tur med rigeligt tid til at sladre om løst og fast.

DSC_0052lille

Cookie, Doggie, Jazz, Gollum, Ex-it og Biscuit

Hundene nød det. Især Gollum og Ex-it havde vist savnet at tumle sammen, så det havde også noget at indhente.

Fredag sov jeg igen længe – eller jeg var i hvert fald længe om at komme i gang. Men ved 11 tiden kørte vi til Bildsø Strand og gik et par timer. Det var en skøn tur og hundene fik virkelig løbet og leget.

DSC_0154lille

Hero elsker at lægge bolden på skråningen ned mod vandet og se bolden trille ned… derefter henter han den igen og gentager…

Hjemvejen gik knap så glat… På en ellers ok bred landevej, kom der en bil imod mig. Jeg satte farten lidt ned og trak ud, men det gjorde den anden bil ikke. Da det gik op for mig, prøvede jeg at undvige ved at trække ud i grus-rabatten, men jeg nåede det ikke. Den modkørende ramte mit spejl, der blev flået af og flød op i sideruden, der smadrede til atomer. Det lød helt vildt inde i bilen, som om hele siden var flået op. Jeg stoppede selvfølgelig og steg ud – blot for at opdage, at den anden bil stadig ikke satte farten ned. Den kørte videre som om intet var hændt. Så der stod jeg med en smadret rude og uden spejl… Og ingen modpart, hvis forsikring kunne dække skaderne. Grrrrrrrrrrrrr! Jeg tror at chaufføren af den anden bil sad og SMSede eller kiggede på sin telefon, for jeg husker at jeg nåede at tænke “Hvorfor kigge hun ned???”.

DSC_0194

Der var glas-skår i hele kabinen! Helt over i passager-siden og omme bag i hos hundene.

Resten af dagen gik med at finde et værksted, der kunne fixe bilen inden påske og med at skaffe afdækning, som jeg kunne se igennem, så jeg trods alt stadig kan komme lidt rundt.

DSC_0087lille

Her til morgen var det tidligt op og afsted mod Hillerød. Det er min fødselsdag og den er det jo dejligt at tilbringe sammen med familien. Og så havde jeg påskeæg og gaver med hjem fra England til nevøerne.

Inden besøget hos familien, skulle drengene lige ud på en gåtur. Jeg nyder at se, hvordan Hero og Gollum får mere og mere glæde af hinanden for hver dag.

DSC_0036lille

DSC_0026lille

DSC_0021lille

 

Jeg ved ikke om jeg skal være glad eller fornærmet, når min yngste nevø kommer farende ud, når han ser min bil og med et strålende bil skriger “Biiiiiiscuiiiiit!!!”. Jeg burde nok være lidt fornærmet over at han ikke råber “Mooooster!!!!”, men jeg er nok mere glad for, at han har en god relation til hundene ❤

Det er skønt at have gaver med til nogen, der virkelig bliver glade for dem og det gør mine nevøer altid – lige meget hvad jeg har med til dem. Og også i dag.

Og så var der luksusfrokost – mums! Sikke en fødselsdagsmenu!

Efter maden stod den på gåtur med hundene, så vi kunne samle appetit til det helt store kaffebord med dejlige boller, lækker kage og varm kakao. Der manglede ikke noget – selv fødselsdagssangen var der (den kunne jeg nu godt undvære 😉 ).

En super dejlig dag sammen med familien i Hillerød.

DSC_0083lille

Og så en stor tak til alle for fødselsdagshilsner og gaver ❤

DSC_0092lille

Man ved at man er hunde-gal, når de bedste gaver er dem der har med hund at gøre 😀 Det hjemmelavede marmelade fra min søster – efter oldemors opskrift – var nu også et hit 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Biscuit, Familie, Gåture, Gollum, Hero, video. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

