Dejlig weekend med en masse hunde

Fredag efter arbejde gik jeg en tur i skoven med hundene og derefter trænede jeg med alle 3 drenge… Først trænede Gollum og da han var færdig, satte jeg ham ind i hans bur i bilen. Jeg gav ham en håndfuld godbidder og hentede Hero, der var den næste, der skulle træne. Hero arbejdede fint og da han var færdig, kom han også i bilen – og fik en lille håndfuld godbidder. Så trænede jeg med Biscuit. Og da jeg kom hen til bilen med ham, blev jeg mødt af dette syn:

1

Hverken Hero eller Gollum havde spist deres godbidder… Hvordan skulle de dog kunne spise, når de nu vidste, at jeg havde de sjovt sammen med en anden hund og de ikke kunne få lov til at være med??? Fjolledhoveder – man skulle tro, at de aldrig fik lov til at lave noget 😀

De spiste deres godbidder i en fart, da også Biscuit kom ind i bilen!

Og så kørte vi til Pedersborg og tilbragte en dejlig aften sammen med Erik og Ingelise.


1

Morgenhygge – Gollum hygger vist mere end Hero, der godt kan blive lidt træt af de mange kys.

Lørdag middag kørte kom hundene igen i bilen – denne gang gik turen til Hvalsø, hvor Gollum skulle til lydighedstræning. Han går på ‘grundlæggende lydighed’ sammen med 10 – 12 andre unghunde.

IMAG0086lille

Gollums lydighedshold

Efter hans hold-træning, mødtes vi med Helle og hendes hunde og så trænede vi videre.

Det var super vejr til at træne… Lige indtil, at det var Biscuits tur… Han trænede Sway i silende regnvejr! Seriøst regn! Vi var gennemblødte på få minutter.

Og derefter blev det igen fint solskin, så vi havde dejligt vejr til lige at gå en tur rundt på banen med hele flokken.


Søndag formiddag kørte vil til Holbæk, hvor vi mødtes med Vibeke.

Og Gollum ved nu hvad han ønsker sig i fødselsdagsgave! Han vil gerne have enten et får eller en fransk bulldog!

Han legede med Betty, der kom på besøg og han var helt pjattet med hende. Det var næsten lige gamle og de havde det bare så sjovt sammen.

EDSC_0001 (4)lille

Gollums hyrdetræning går stadig godt. Han udvikler sig fra gang til gang. I dag var han om muligt endnu mere ivrig efter at komme ind til fårene end sidst… Og da han kom ind, var han virkelig intens, men fornuftig.

DSC_1418lille

Første gang han var inde ved fårene, havde han svært ved at stoppe. Han gik lidt i selv-sving og når han ikke cirklede, lagde han lidt for meget pres på fårene, så de løb forbi mig og så cirklede han igen, for at hente dem tilbage til mig…

 

Anden gang gik Vibeke med ind og hjalp mig med at få stoppet Gollum og vi prøvede at introducere ‘down’ kommandoen i forbindelse med hyrdetræningen. Han kan jo godt dække på kommando, når han træner lydighed, men det er noget helt andet, når der er får inde over. Men Gollum er virkelig meget fornuftig og 3. gang han var inde ved fårene, tog han sine stop kommandoer rigtig godt.

Se her:

Vibeke trænede også med Sushi – hun lavede nogen rigtig fine udløb. Og vi fik snakket lidt lydighed/fri ved fod, som Sushi også træner.

EDSC_0001 (47)lille

Sushi

Og selvfølgelig blev der også tid til en kop kaffe og til at vende verdenssituationen 🙂

På vej hjem stoppede jeg i Pedersborg og trænede Hero. Gollum og Biscuit fik også lov til at lave lidt mere.

Så nu sover alle 3 hunde – vi har haft en god weekend!

Dette indlæg blev udgivet i Biscuit, Gollum, Hero, hyrdehund, Træning, video. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

