See you on the other side!

DSC_1450lille

At leve med en teenager i huset kan virkelig være en prøvelse… Også selv om det bare er en firbenet en af slagsen.

Gollum er teenager med stort T i øjeblikket og det er så frustrerende.

Han kører med 120 i timen – men kun når det handler om fjollerier. Han er super intens, når han skal kysse på sin Onkel Hero, men når vi skal træne er hans engagement ganske svingende… I hvert fald indtil hans legetøj kommer frem, så fejler engagementet ikke noget. Ikke at han nødvendigvis kaster sin energi ind i øvelserne, men altid i forsøget på at hoppe op og rive legetøjet ud af min hånd!

Jeg minder mig selv om, at det bare handler om hormoner, der raser rundt i hans lille krop og så bliver jeg ved med at træne, forstærke og glæde mig over de små ting der virker og som faktisk bliver bedre… Men åhhhh hvor jeg savner min mindre hormon-plagede, mere fokuserede hundehvalp! Jeg glæder mig til at se ham igen – på den anden side af kønsmodningsfasen!

Og så glæder jeg mig over, at fårene kan trække ham lidt ud af hans ungdoms-sløvsind. Når jeg ser ham hyrde får, får jeg virkelig et kick – så når jeg mangler succesoplevelser, må jeg arrangere en gang hyrdetræning 🙂 Mon ikke det kan holde os kørende, indtil hans krop og hjerne finder sig selv igen 😉

 

Dette indlæg blev udgivet i Gollum, hyrdehund. Bogmærk permalinket.

Et svar til See you on the other side!

  1. Pingback: Et par gode træningsdage | Dog Dancing Dagbog

Skriv et svar

