Familie og snevejr

Lørdag skulle Gollum have været til lydighedstræning og søndag skulle alle Hazyland hvalpene (eller de fleste af dem i hvert fald) have været til hyrde-dag, men begge dele blev aflyst med kort varsel pga. sygdom hos underviserne, så pludselig havde jeg en weekend fri.

Lørdag blev familie-dag.

Jeg kørte til Næstved, hvor jeg først gik en dejlig tur med hundene og derefter mødtes jeg med min far. Han viste mig en ny dyrehandel -PetDeLux, der er kommet i Næstved og som faktisk har rigtig gode priser. Den var bestemt værd at besøge.

Bagefter stod den på brunch på Café Vivaldi. Min far har lige været på Island, så der var en masse at snakke om. En rigtig hyggelig formiddag i godt selskab.

DSC_0015lille

Gollum hygger med tyggeting i min søsters have

Og så fortsatte turen til Hillerød, hvor det var min søster jeg skulle besøge. Vi fik en kop kaffe og dejlige scones ude i haven og da det var spisetid, kørte vi til Hillerød og fik middag på Casa Nostra. Det er et spisested, der varmt kan anbefales – hurtig, effektiv og venlig betjening og super lækker mad, der bestemt ikke var dyr. Det var så hyggeligt.

Vi sluttede dagen med at gå rundt om søen ved Frederiksborg Slot. Øj hvor var det bare en smuk tur i det dejlige forårsvejr. Skøn afslutning på en god dag.

Søndag  morgen vågnede vi igen til fint vejr, så jeg gjorde klar til at køre ud og træne hunde og gå tur.

Vi nåede at blive færdige med at træne og så kom sneen! Vejrudsigten har sagt sne her i weekenden og vi fik også en lille byge på vej til Hillerød lørdag, men det var alligevel lidt svært at tro på, efter de fine forårsdage.

DSC_0022lille

Men der kom sne – og der kom meget af det, men heldigvis ikke så længe (det varede nogenlunde de 45 minutter vi gik tur i skoven) og det lagde sig ikke.

Eftermiddagen har jeg brugt med næsen i bøgerne – jeg startet på diplom modulet ‘Neurospykologi’ i morgen, så den næste 1½ måned bliver lidt presset, men forhåbentlig bliver det spændende. Og heldigvis er Hero en rigtig god lektie-hjælp 🙂

DSC_0038lilleDSC_0036lille

 

Dette indlæg blev udgivet i Biscuit, Familie, Gåture, Gollum, Hero. Bogmærk permalinket.

3 svar til Familie og snevejr

  1. Helle Larssen siger:

    Lyder som en hyggelig weekend 😊 Tvivler på at lille Gollum bliver en lige så god lektiehjælp som sin onkel 😂

Skriv et svar

