Tillykke med fødselsdagen, mor!

DSC_0033lille

Graffiti på den tyske del af kirkegården

I dag ville have været min mors fødselsdag, så drengen og jeg kørte til Vestre Kirkegård for at fejre hende.

Vi startede med at sætte en blomst ved min mors grav. Min far havde været der i går med blomster, så det så rigtig fint ud.

Jeg lagde selvfølgelig også små hunde-guffere til Bridie. Det gør jeg altid når jeg er der. Bridie og min mor døde med mindre end 1 uges mellemrum og jeg er sikker på, at de stadig er sammen. Så når min mor får en blomst, så får Bridie lidt guffere.

DSC_0007lille

Derefter gik vi en lang tur rundt på kirkegården. Hvis ikke man har været der, så er det et sted, der er værd at besøge. Vi gik i 1½ time og nød at der er både smukt og mange interessante ting at se på.

De tyske flygtningegrave er altid rørende at se. Gravene er markeret med mindesten, der bære navnene på 586 tyske flygtninge og 296 faldne tyske soldater.

19 britiske forhenværende krigsfanger døde i København i årsskiftet 1918-1919 på vej hjem fra tyske krigsfangelejre. Iblandt var en canadier, en inder og en australier fra Tasmanien. Alle døde af den spanske syge undtagen inderen som fik et hjertetilfælde. Soldaterne fik en militær begravelse i København og ”Commonwealth War Grave” gravsten blev rejst til deres minde.

Det var en dejlig eftermiddag og drengene nød den lange gåtur.

DSC_0156lille

 

Dette indlæg blev udgivet i Biscuit, Familie, Gåture, Gollum, Hero. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

