En dråbe i havet…

Når jeg går på indkøb, er det altid økologisk mælk, der kommer i kurven… Og Økologisk æg. Det går jeg aldrig på kompromis med. Ofte er det også økologisk kød – eller i hvert fald kød, der er mærket med “Anbefalet af Dyrenes Beskyttelse”. Men der kommer også en masse varer med hjem, der ikke er økologiske.

Nogen gange kan det godt føles som om, at det jeg gør er en dråbe i havet, når jeg lægger de særligt udvalgte økologiske varer i kurven.

Men økonomien skal også hænge sammen og økologi er bare dyrere… og somme tider er det også nemmere eller mere bekvemt med de traditionelle varer. Som når jeg står nede ved bageren – der er brødet ikke specielt økologisk, men det er godt nok lækkert og friskbagt og derfor køber jeg det alligevel.

For nyligt faldt jeg over en reklame for økologisk hundemad.

Title

Tanken om, at de produktions-dyr, der lægger kød til at jeg kan fodre mine hunde, har et godt liv, er virkelig rar. Så jeg besluttede mig for at afprøve foderet og smagen har mine hunde bestemt ikke noget at udsætte på. De ser også ud til at trives på det – de er i fin form og ser godt ud nu efter 12 kg.

dsc_0281lille

dsc_0288lille

Jeg ved godt, at økologisk foder til hundene er lidt lige som det økologiske mælk og de øko-mærkede æg i min indkøbskurv… en dråbe i havet… for ved siden af deres hundemad spiser drengene jo store mængder frolic når de træner, griseører fra ikke-økologiske svin og alverdens andre lækkerier. Når man har flere hunde, køber man ofte stort ind og der er ikke mange hunde-guffere med øko mærke på.

Men jeg tænker med foder som med mine egne indkøb… Den økologi jeg køber, kommer jo ikke skidt tilbage. Måske er det en dråbe i havet, men én dråbe må være bedre end slet ingen dråber 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Tanker og debat. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

