Familietur til Sagnlandet Lejre

DSC_0152lille

Vikingehund

7 timer flyver afsted, når man er i godt selskab og har det sjovt. Hundene og jeg har været i Sagnlandet Lejre fra kl. 10 – kl. 17 sammen med min søster og mine 2 nevøer og vi kunne godt have brugt meget mere tid 🙂

Vi nåede ikke engang hele vejen rundt i Sagnlandet. Faktisk var der en ret stor del vi ikke nåede. Til gengæld fik vi udforsket de dele, som vi nåede, grundigt.

Der var travlhed i Vikingelandsbyen. Der var boder, hvor man kunne shoppe og værksteder hvor der blev arbejdet. Der var nok at se på og de ‘vikinger’ der var der, ville gerne snakke og fortælle, så det var spændende.

DSC_0006lille

Våbenfremstilling og håndværk

DSC_0001lille

Andreas var ikke sen til at opdage, at de brugte en lighter til at tænde ild 😉

DSC_0009lille

Smed i arbejde

DSC_0011lille

Man skal ikke lide af høfeber eller frygt for nærhed, for at sove her…

Vi sejlede i ege-stammer – det var lidt svært at styre retningen – især når Andres styrede modsat og glemte at sige det 😀 Men ellers var det lettere end jeg havde forestillet mig. Meeeen Andreas brokkede sig over, at han var ved at kæntre, da jeg skulle om bord 😀

DSC_0024lille

Min søster, Andreas og Marcus

DSC_0026lille

Andreas og jeg

Og så blev der trænet med alverdens fortids-våben.

Andreas var mega god til at skyde med bue og pil.

DSC_0064lille

Til gengæld var Marcus vildt god til at kaste med spyd. Jeg fik visioner fra Hulebjørnens Klan og Mammut jægerne, når jeg så ham 😉

DSC_0089lille

Marcus

DSC_0098lille

Andreas

Og de var begge gode til at ramme med sten-kast.

Marcus, Andreas og jeg var på en dejlig hestevognstur, mens min søster passede hunde. Jeg var vist mere bekymret for hvordan hun skulle klare hundene, end hun var for hvordan jeg skulle klare drengene. Måske havde hun mere tillid til, at drengene ville opføre sig ordenligt end jeg havde til at hundene ville gøre det 😀

DSC_0029lille

Det gik fint – min søster kunne godt styre dem 😀

Efter frokost gik turen op til danse-labyrenten. Fårene inde på det område er ikke bange af sig! To gange måtte jeg skubbe et får væk fra hundene, så vi kunne komme forbi! Gollum, der jo jævnligt træner på får og som godt ved at får skal samles, havde travlt. Han gik i hyrdeposition gennem området 😀 Hero rullede sig gennem området – for at få den dejlige duft af fårelort på sig!

DSC_0124lille

3 hunde og 1 nevø på billedet kunne lade sig gøre…

DSC_0126lille

2 hunde og 2 nevøer lykkedes også. Men fuldtallige 3 hunde og 2 nevøer var simpelthen ikke en mulighed 😀  For meget krudt i rumpetten på alle parter!

DSC_0132lille

Andreas og min søster i danse-labyrenten

DSC_0135lille

Øhhhh Marcus – hvordan kom du der op?

DSC_0136lille

Min dejlige familie ❤

Turen gik videre ned til Jernalder byen, Offermosen, Stenalderbyen og Istids-beboelsen. Meget passende – mine nevøer havde set Ice Age i biografen i går.

DSC_0145lille

Ice Age

Hundene havde en fantastisk dag. De hilste på en hel masse mennesker, der gerne ville kæle og klappe. De gik en 7 timer lang tur. De oplevede og så ting… Det var skønt. Men da vi satte os for at få eftermiddagskaffe, benyttede de sig af muligheden for at få en lur.

DSC_0150lille

Hero og Gollum – Zzzzzzzzzzz

DSC_0106lille

Biscuit – jævnlige drikkepauser og køle-dækkener, så ikke de fik det for varmt. Så kunne hundene også få en god dag ud af det.

Inden lukketid fik Andreas og Marcus købt ind på viking-markedet. De er nu klar til kamp med nye våben.

DSC_0164lille

Sværd og økse

DSC_0153lille

En træt lille vikingehund

Vi sluttede dagen med at fodre karper. De var så vant til mennesker, at de kom helt hen til os, da de så os komme. Vi kunne klappe dem nede i vandet.

DSC_0186lille

DSC_0188lille

Hundene var meget interesserede. Her er det Hero. Tidligere på dagen faldt han i vandet fra en bro, men heldigvis holdt han sig på land her…

DSC_0200lille

Gollum

DSC_0208lille

Hele familien inkl. Hero kigger på og fodre karper.

Kl. 17 lukkede Sagnlandet. Vi fik lige en kop kaffe og en snack mere ude ved bilen inden det var tid til at sige farvel og tak for en skøn dag!

Dette indlæg blev udgivet i Biscuit, Familie, Gåture, Gollum, Hero, Uncategorized. Bogmærk permalinket.

3 svar til Familietur til Sagnlandet Lejre

  1. Helle Larssen siger:

    Ser ud til at have været en skøn dag, men jeg ved nu ikke om jeg skal tro på at Hero faldt i vandet. Det har garanteret været et planlagt fald så 😂. Måske skal jeg hyre Andreas til at lære mig at skyde ordentligt med bue og pil 😉

Skriv et svar

