Nose Work

IMAG0540

Biscuit arbejder videre med sit Nose Work og jeg begynder at være lidt mere optimistisk.

Jeg har slet ikke lagt ens beholdere ved siden af hinanden side kurset. Det fungerede ikke rigtigt for Biscuit. Han markerede bare på dem alle sammen uden at forstå, at det handlede om hvordan de lugtede.

Til gengæld har jeg bare gemt en genstand med færd i græsset og ladet ham finde frem til den. Lidt lige som, når man træner næseprøver.

Jeg skifter genstand med jævne mellemrum, så han ikke bliver afhængig af at færden skal findes i en bestemt ting. I løbe af vores træning i dag, havde han 3 forskellige beholdere, der alle indeholdt lavendel færd. På den måde håber jeg, at han forstår at det ikke handler om genstanden, men om lugten.

Jeg har lært, at jeg ikke skal blive ved for længe. Så mister han interessen. Det skal også stadig være ret let for ham at få succes.

Men der er helt klart fremgang og Biscuit virker glad for sin nye opgave.

IMAG0560

Dette indlæg blev udgivet i Biscuit, Nose Work, Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

