Sikke en uge…

dsc_0001-2lille

Utilpas…

Biscuit er en støjende lille fyr. Han er  meget glad for at høre sin egen stemme og han begjstres let, hvilket altid får ham til at gø. Vi har forskellige strategier, som vi benytter for at forhindre, at hans glæde bliver en pestilens især for naboerne. Bla. får Biscuit godbidder for at tie stille, når vi går ud til bilen om morgenen. Det er ikke alle naboerne, der skal op kl. 7 om morgenen og gerne vil vækkes af en glad sheltie.

Mandag morgen undrede jeg mig derfor over 1) at Biscuit ikke viste tegn på at ville begynde at gø… 2) at han, da jeg belønnede ‘stille’, ikke tog imod godbidderne. Når Biscuit hverken har lyst til at gø eller at spise, så er der noget galt.

Få timer senere viste det sig, at Gollum havde det på nogenlunde samme måde. Jeg havde to hunde med virkelig dårlig mave,  opkastninger og generelt utilpashed.

Jeg satte ind med skånekost, mælkesyrebakterier og hvile. Om natten fik de Back on Track dækkener på for at holde dem varme, men næste dag havde de det alligevel begge værre. De var matte og virkede i det hele taget godt gammeldags syge. De havde begge kastet op om natten og de havde virkelig dårlig mave.

dsc_0005lille

Nej tak – jeg er ikke sulten…

Kl. 8 ringede jeg til dyrlægen og fik en tid samme dag kl. 13. Når de kunne få det så dårligt på et døgns tid, så var det ikke noget, de ville komme over uden hjælp.

Hos dyrlægen fik de penicillin, kvalmestillende medicin og noget til at tage mavesyren. Vi blev sendt hjem med besked om, at de skulle have det bedre inden for 1½ døgn ellers skulle de komme igen og få drop.

imag0806lille

Gollum havde det bedre allerede om aftenen og næste dag lignede han sig selv igen. Han er ung og stærk og med lidt hjælp fra dyrlægen, kom han hurtigt oven på igen.

Biscuit var lidt længere om det. Onsdag skulle jeg til et møde i Næstved i forbindelse med mit arbejde og jeg tog hundene med, så vi kunne gå en tur langs kanalen efter mødet. Det viste sig at være for meget for Biscuit. Han blev virkelig træt og jeg bar ham faktisk et stykke af turen. Han plejer nok at kunne gå en gåtur på en time.

dsc_0003

Næstved

Næste dag gik vi en noget kortere tur, så Biscuit ikke kom ud hvor det blev for meget og hen mod weekenden var alle oven på igen. Og heldigvis da, for Gollum havde inviteret gæster i weekenden.

Han havde inviteret søster Ex-it på besøg, fordi Helle skulle fejre svigermors fødselsdag, så det ville blive en lidt kedelig weekend for hundene. Gollum havde spændende weekend-planer og de kunne jo lige så godt involvere Ex-it også 🙂

Fredag eftermiddag mødtes Helle og jeg for at træne og derefter fik jeg Ex-it med hjem.

dsc_0013lille

Vil du med hjem og se mine marsvin?

Gollum var lidt skuffet over, at Ex-it ikke delte hans begejstring over marsvinene… Hun var faktisk lidt bange for dem. Men hun kompensererede for denne mangel ved at gide at lege og lege og lege og lege… De to tog ikke mange pauser i løbet af aftenen.

Lørdag morgen kørte vi til Hvalsø, hvor Gollum skulle til Rally træning. Efter hans træning, fik Hero og Biscuit lov til at træne og Ex-it lavede nogle spring over et springbræt – bare for at hun ikke skulle føle sig helt uden for.

dsc_0006lille

Kom søster Ex-it, og hils på mine rally venner…

Vi mødte også søster Vega i Hvalsø – mega hyggeligt lige at se hende 🙂

dsc_0012lille

Gollum, Ex-it og Vega

dsc_0018lille

Gollum, Ex-it og Vega

Vi gik en tur i parken overfor Hvalsø Hundevenner og derefter kørte vi til Hillerød, hvor det blev til en lille gåtur mere inden nevøerne kom hjem fra fodbold.

dsc_0040lille

4 på stribe

Mine nevøer var på besøg hos Helle dengang hvalpene var 7 uger gamle og der mødte de selvfølgelig Gollum, men også Ex-it (der dengang hed Panda). Og siden da, har de jævnligt spurgt til Gollums søde søster og vi har talt om hvordan hun havde det, så det var dagens overraskelse, at hun også var i bilen, da jeg kom til Hillerød.

Marcus med Ex-it og Gollum for 1 år siden:

Andreas med Ex-it og Gollum for 1 år siden:

Og i dag:
– man må konkludere, at hundehvalpe udvikler sig virkelig meget på det første år!

dsc_0029lille

Andreas med Hero og Biscuit og Marcus med Ex-it og Gollum

En skøn eftermiddag sammen med familien i Hillerød. Vi fik leget med lego, kørt på cykel, fanget Pokemons og hygget igennem.

dsc_0042lille

Pokemon jagt

dsc_0050lille

Fed ny cykel

dsc_0037lille

På legepladsen

Kylling til de to med dårlig mave…

Og lækre tygge-stænger til de to, der ikke fik skånekost:

dsc_0026lille

Det var ret sent inden vi kom hjem fra Hillerød, men ikke senere end at Gollum og Ex-it godt mente, at de kunne nå at lege lidt inden sengetid 🙂

Søndag formiddag mødtes Helle og jeg igen for at træne og for at Ex-it kunne komme hjem efter sit eventyr sammen med Gollum. Vi havde super god træning og hundene nød det.

dsc_0005blille

Og Helle og jeg blev enige om, at vi hellere måtte slutte en god weekend af med en dejlig frokost på torvet i Sorø 🙂

frokostlille

Dette indlæg blev udgivet i Biscuit, Familie, Gåture, Gollum, Hazyland Hvalpe, Hero, Rally, Træning. Bogmærk permalinket.

3 svar til Sikke en uge…

  1. Helle Larssen siger:

    Tak en mega hyggelig dag. Og 1000 tak for at give Ex-it en fantastisk weekend 😊

  2. Pingback: At lære en gammel hund nye kunster | Hazyland

Skriv et svar

